Zo trainen MMA-vechters om fit te blijven

Fitness

Omdat we allemaal wel Conor McGregor willen zijn.

Train vier weken lang met deze workoutsessies. Zie onderaan alle oefeningen die bij de sessies horen.

Sessie 1 Knockout kracht
Volg deze intensieve interval sessies, samengesteld door trainer Andreas Michael voor de complete MMA aanpak. Doe iedere sectie 1 minuut met 20 seconden ertussen. Doe 5 circuits.

Sessie 2 Slopende Cardio
Bereid je na een dagje rust voor om een sloot calorieën te verbranden en bereik absolute fitheid met een cardioschema dat wisselt tussen je boven- en onderlichaam. Ook hier is het 60sec werken en 20sec rust. En doe 5 circuits in totaal!

Sessie 3 Ultiem atletisch vermogen
Na weer een rustdag is Michaels laatste sessie eentje die vaardigheid en explosiviteit combineert zodat je scherp blijft, zelfs als de man met de hamer langskomt. Rust zoveel als nodig is om de oefeningen perfect uit te voeren. Doe 4 circuits.

Geef je lichaam een complete metamorfose met deze oefeningen.
Je voelt je de koning van het fitnessheelal - en terecht - maar wat nu?
Onderzoekers ontdekten waarom je je week moet beginnen met bankdrukken. 
Rennen en fietsen zijn prima bijgerechten, maar hieronder lees je waarom ze nooit je hoofdgerecht moeten worden.
De 42-jarige Ramses Jedeloo siert binnenkort onze cover. Als CEO van The Bootcamp Club was hij al goed op weg, maar toch realiseerde hij zich dat hij nog flink even een tandje moest bijzetten. Zo ging het ‘m af.