Zo trainen MMA-vechters om fit te blijven

Fitness

Omdat we allemaal wel Conor McGregor willen zijn.

Train vier weken lang met deze workoutsessies. Zie onderaan alle oefeningen die bij de sessies horen.

Sessie 1 Knockout kracht
Volg deze intensieve interval sessies, samengesteld door trainer Andreas Michael voor de complete MMA aanpak. Doe iedere sectie 1 minuut met 20 seconden ertussen. Doe 5 circuits.

Sessie 2 Slopende Cardio
Bereid je na een dagje rust voor om een sloot calorieën te verbranden en bereik absolute fitheid met een cardioschema dat wisselt tussen je boven- en onderlichaam. Ook hier is het 60sec werken en 20sec rust. En doe 5 circuits in totaal!

Sessie 3 Ultiem atletisch vermogen
Na weer een rustdag is Michaels laatste sessie eentje die vaardigheid en explosiviteit combineert zodat je scherp blijft, zelfs als de man met de hamer langskomt. Rust zoveel als nodig is om de oefeningen perfect uit te voeren. Doe 4 circuits.

Voor je eerstvolgende setje squats geef je eerst je zenuwstelsel een optater.
Eindig ijzersterk voor een slank gestel.
Een bootcamp-trainer legt uit wat je aan je trainingsschema moet toevoegen.
“Hardlopen is pijn lijden, blijkbaar is dat wat me goed doet.”
Omdat een zomerlichaam niet compleet is zonder felbegeerde V-vorm.
Gooi er halverwege je workout een paar lelijke woorden uit om je spieren op scherp te zetten.