Buikspieroefeningen voor beginners

Fitness

Net begonnen met sporten? Naar deze buikspieroefeningen ben jij op zoek.

Als sportrookie zul je veelal de neiging hebben om je – op weg naar die felbegeerde sixpack – helemaal suf te crunchen. Gewoon, omdat je gespierde spijkers dat vroeger altijd zag doen in films en reclames. Onderzoekers van de San Diego State University voorzien ons echter van vijf buikspieroefeningen die jou snellere en betere resultaten beloven dan traditionele crunches. Voeg twee of drie van de buikspieroefeningen uit dit artikel toe aan je standaardtraining en verwissel deze de week (of workout) daarop voor de overige twee á drie. Zo voorkom je dat je buikspieren gaan wennen aan bepaalde oefeningen en zullen ze blijven groeien.

 

>> Heb je de smaak te pakken? Deze buikspieroefeningen bezorgen jou keiharde abs << 

 

Zo voer je de buikspieroefeningen uit
Doe van iedere buikspieroefening twee á drie sets van acht tot twaalf herhalingen. Dacht je een beginner te zijn, maar kom je er halverwege de training achter dat je eigenlijk best een beest bent? Maak onderstaande buikspieroefeningen zwaarder door een (zwaardere) dumbbell of barbell te gebruiken.

 

>> Zet de puntjes op de i met deze buikspieroefeningen voor een afgetrainde torso << 

Gebruik deze 5 warming-up oefeningen om je schouders gezond en sterk te houden.
Wijze woorden van Arnold Schwarzenegger, The Rock, Cristiano Ronaldo en andere iconen. Laat je motiveren door deze fitte mannen, om alles uit je workout te halen.
Zo ging hij in korte tijd van spierbonk naar zwaargewicht en weer terug.
Dit kan je doen om weer vet te verliezen