Buikspieroefeningen voor beginners

Fitness

Net begonnen met sporten? Naar deze buikspieroefeningen ben jij op zoek.

Als sportrookie zul je veelal de neiging hebben om je – op weg naar die felbegeerde sixpack – helemaal suf te crunchen. Gewoon, omdat je gespierde spijkers dat vroeger altijd zag doen in films en reclames. Onderzoekers van de San Diego State University voorzien ons echter van vijf buikspieroefeningen die jou snellere en betere resultaten beloven dan traditionele crunches. Voeg twee of drie van de buikspieroefeningen uit dit artikel toe aan je standaardtraining en verwissel deze de week (of workout) daarop voor de overige twee á drie. Zo voorkom je dat je buikspieren gaan wennen aan bepaalde oefeningen en zullen ze blijven groeien.

 

>> Heb je de smaak te pakken? Deze buikspieroefeningen bezorgen jou keiharde abs << 

 

Zo voer je de buikspieroefeningen uit
Doe van iedere buikspieroefening twee á drie sets van acht tot twaalf herhalingen. Dacht je een beginner te zijn, maar kom je er halverwege de training achter dat je eigenlijk best een beest bent? Maak onderstaande buikspieroefeningen zwaarder door een (zwaardere) dumbbell of barbell te gebruiken.

 

>> Zet de puntjes op de i met deze buikspieroefeningen voor een afgetrainde torso << 

Je wilt van je kippenpoten af? Dan wordt het tijd voor deze aanpak!
Deze 3 oefeningen zijn net wat uitdagender dan de standaard buikspieroefening.
Men's Health-trainer Chief Brabon legt zijn tactiek uit en geeft je een schema.
Vet verbranden hoeft heus niet veel tijd te kosten.
Strength and Conditioning Specialist, Tony Gentilcore, vertelt je waarom. 
In rap tempo weer soepeltjes de loopband, het asfalt of het krachthonk betreden doe je zo.