Fitness

Het kan best ongemakkelijk zijn om als beginnende sportman het krachthonk te betreden. De kans is groot dat je wordt weggekeken door een stel grommende oermannen, die stiekem gniffelen bij elk gewicht dat je pakt. Vreest niet! Zo overleef je gymtimidatie.
Denk hier de volgende keer maar eens over na wanneer je een vrouw naroept op straat.
De leg extension machine is één manier om grotere, sterkere quads op te bouwen. De machine isoleert de quadriceps, door de andere spieren in je bovenbenen min of meer ‘uit te schakelen’.
Rustig aan, Flintstone. Zware objecten boven je hoofd slingeren voelt primitief gezien misschien heel bevredigend, maar het is de perfecte manier om je schouders en onderrug te blesseren.
Diep ademhalen. Tot 10 tellen. Voorstellen hoe ze per ongeluk voor een bus terechtkomen en een arm breken. Wat je kalmeringsmethode ook is: er zijn altijd sporters die je op de zenuwen werken. Vrees niet, we weten hoe het is. Sterker nog: we hebben de ergste vijf op een rij gezet.
Zittend werk maakt niet alleen jezelf, maar ook je spieren lui. Je heupbuigers worden strakker, je core minder sterk en je bilspieren inactief wanneer je veel zit. Bovendien wordt je houding er in het dagelijks leven én in de gym er niet beter op.