Vijf ingrediënten voor je sixpack

Voeding

Saai dieet? Probeer wat nieuws.

Een saai dieet is soms moeilijk vol te houden. “Het is niet zo dat je maar één bepaald soort voedsel moet eten voor zichtbare buikspieren,” zegt voedingsdeskundige Alan Aragon. Ga voor deze smakelijke afwisselingen op je saaie dieet.

Paksoi
Als je van broccoli houdt, probeer dan paksoi.

Waarom: Het heeft net zoals broccoli een stevige bite. Het voordeel is alleen dat paksoi de helft minder calorieën en koolhydraten bevat dan z’n kruisbloemige neef.

Zo bereid je het: Was de paksoi en snijd de stronk eraf. Snijd de bladeren in brede repen. Doe een scheutje olijfolie in een pan, en roerbak samen met een teentje knoflook totdat de groente zacht is.  

Kakifruit
Als je van appel houdt, probeer dan eens kaki.

Waarom: Dit zoete fruit bevat meer vitamine C dan de gemiddelde appel.

Zo bereid je het: Het fruit moet dieporanje zijn en heel zacht aanvoelen wanneer deze rijp is. Serveer kaki’s koud als dessert.

Geit
Als je van biefstuk houdt, probeer dan ook geit.

Waarom: Geit bevat meer eiwitten dan biefstuk, maar de helft minder calorieën.

Zo bereid je het: Grill het (bijvoorbeeld op een barbecue), met een beetje citroen en wat gesneden rozemarijn.

Boekweit
Als je van haver houdt, probeer dan eens boekweit.

Waarom: Volgens een Turks onderzoek bevat boekweit meer ziekte bestrijdende antioxidanten dan haver, gerst of tarwe.  

Zo bereid je het: Voor een goed begin van de dag kun je boekweitmeel gebruiken in je pannenkoeken. Met een extra schep eiwitpoeder, maak je van je cheatmeal een echte krachtmaaltijd.

Edammer kaas
Als je van Cheddarkaas houdt, probeer dan eens Edammer.

Waarom: Omdat dit kaasje meer eiwitten, minder calorieën en een vollere smaak bevat.

Zo bereid je het: Ontdoe de kaas van de schil en eet met een verse peer. Nog beter: maak een tosti met schijfjes appel en een dotje mosterd.

Stil je honger met deze pannenkoeken voor snel spierherstel.
Zorg dat je juist geïnformeerd bent wanneer je graag gezond wilt eten.