Foto: Getty

Vier salades met meer dan 30g eiwitten

Voeding

Het is weer tijd voor krachtvoer! Deze smakelijke en eenvoudige salades bevatten meer dan 30g eiwitten.

Een gebraden kip is een uitkomst voor iedere drukke man. Je vindt ze in de toko, in de supermarkt en op de markt. Scheur het vlees, voeg wat groenten toe en je hebt binnen enkele minuten een voedzame salade voor jezelf op tafel staan.

1.      Chop-chop salade

Scheur ongeveer 300 g vlees van een gebraden kip. Meng dit in een kom met een paar handjes gesneden romaine sla, tomaat, avocado, geroosterde rode paprika en een sjalotje. Voeg 1 of 2 eetlepels zwarte bonen en maïs toe. Maak het af met een dressing van olijfolie, limoensap, zout en peper.
2.      Eiwitbom salade

Om nog meer eiwitten toe te voegen aan je salade, maak je bovenstaande salade en voeg je een handje gegrilde garnalen toe. Dit is niet alles. Ook voeg je een vuist gekookte quinoa toe en een handje ontdooide erwten. Mix tenslotte een eetlepels Griekse yoghurt door de dressing.
3.      Aziatische salade

Maak een chop-chop salade, maar zonder de tomaat, peper, bonen en maïs. Voeg daarvoor in de plaats de volgende ingrediënten toe: geraspte wortel, gepelde edamame, gesneden sugarsnaps, stukjes komkommer en fijngehakte cashewnoten. Roer een theelepel sesamolie door de dressing.
4.      Griekse salade

Maak de chop-chop salade en voeg feta, olijven en dungesneden rode ui toe.

De hoeveelheid van de ingrediënten laten we in het midden, zo kun je zelf besluiten of je de salade als lunch maakt of als maaltijdsalade.

Stil je honger met deze pannenkoeken voor snel spierherstel.
Zorg dat je juist geïnformeerd bent wanneer je graag gezond wilt eten.