Energierijke fabels

Voeding

Kan jij wel wat extra energie gebruiken? Negeer dan die mooie reclames over hippe drankjes die je urenlang energie geven.

Uit een studie van het Centre College in Kentucky blijkt dat mensen die zogeheten 5-hour energy shots namen niet beter presteerden tijdens een test op hun alertheid dan degenen die dezelfde hoeveelheid cafeïne namen. De 'energiemix' in 5-Hour Energy zou niet meer effect hebben op de P300 (de hersensignalen die jouw alertheid bepalen) dan koffie. Heb je echt die oppepper nodig? Kies dan voor koffie - krijg je tenminste ook nog wat antioxidanten (en geen suiker) mee.

Gouden tips van een topatlete. 
Je krijgt wel gewoon je geld terug.
En hoe je (weer) goed kan eten.
Crashdiëten zijn lastig, en werken negen van de tien keer niet. De kans is groot dat je na je dieet nog zwaarder wordt dan je voor je dieet was. Hieronder lees je waar je de fout in gaat, hoe je je gewichtsverlies onder controle houdt en zorgt dat je je dieet volhoudt. Zo blijft je buik voorgoed weg.  
Fabel: je bent alleen zelf verantwoordelijk voor hoeveel je eet. Nieuwe wetenschap: je tafelmaten – echt of op een beeldscherm – spelen een grote rol in hoeveel je eet en aankomt.
Plus: 5 manieren om meer eieren in je dieet te verwerken