Bewegen is gezond

Gezondheid

Dat hoeven we je inmiddels niet meer te vertellen. Niet alleen om dat volhardende bierbuikje weg te houden, maar zeker ook voor je kids.

Finse onderzoekers bestudeerden de relatie tussen beweging en het stresshormoon cortisol onder ruim 250 8-jarigen. De kinderen werden ingedeeld op hoe actief ze normaal gesproken waren en vervolgens werd via speekselmonsters de hoeveelheid cortisol gemeten. Daarna werd de hoeveelheid cortisol gemeten terwijl de koters werden onderworpen aan de kindvriendelijke versie van de Trier Social Stress Test. Wat bleek? Hoe actief of lui de kinderen ook waren, de hoeveelheid cortisol bleef constant. Behalve na de stresstest. De actiefste kinderen die de meeste beweging kregen, lieten geen of een zeer geringe verhoging van de cortisolniveaus zien, terwijl luie kinderen bij stress een aanzienlijke stijging van de hoeveelheid cortisol toonden.  

Bron:Medical News Today

Wist je dat de kans dat jij je aan je dieet houdt een stuk groter is wanneer je van tevoren je maaltijden klaarmaakt? Je kunt eigenlijk niet in de fout gaan wanneer je van tevoren voor jezelf hebt bedacht wat je gaat eten.
Laat snurken je slaappatroon (en die van haar!) niet in de war gooien. Gebruik deze 5 tips om het nachtelijke bomenzagen voorgoed een halt toe te roepen.
Die glimlach op je gezicht kan er misschien voor zorgen dat je ouder wordt.
Dagelijks op volle capaciteit draaien kan je mechanisme uitputten. Deze top-10 brandstoffen zullen de levensduur van je batterij verlengen.
Een wijze les van een man die al jarenlang in strijd is met z'n gewicht.