Bewegen is gezond

Gezondheid

Dat hoeven we je inmiddels niet meer te vertellen. Niet alleen om dat volhardende bierbuikje weg te houden, maar zeker ook voor je kids.

Finse onderzoekers bestudeerden de relatie tussen beweging en het stresshormoon cortisol onder ruim 250 8-jarigen. De kinderen werden ingedeeld op hoe actief ze normaal gesproken waren en vervolgens werd via speekselmonsters de hoeveelheid cortisol gemeten. Daarna werd de hoeveelheid cortisol gemeten terwijl de koters werden onderworpen aan de kindvriendelijke versie van de Trier Social Stress Test. Wat bleek? Hoe actief of lui de kinderen ook waren, de hoeveelheid cortisol bleef constant. Behalve na de stresstest. De actiefste kinderen die de meeste beweging kregen, lieten geen of een zeer geringe verhoging van de cortisolniveaus zien, terwijl luie kinderen bij stress een aanzienlijke stijging van de hoeveelheid cortisol toonden.  

Bron:Medical News Today

Schrap deze vermoeiende ochtendrituelen en je voelt je energiek – de hele dag door.
Omdat iedere calorie telt op weg naar dat wasbordje.
Werken is misschien nog wel erger dan studeren als het op die extra kilo’s aankomt. Om de balans tussen werk en een uit de kluiten gewassen zwembandje te bewaren, hebben we de meest voorkomende oorzaken plus bijbehorende oplossingen voor je op een rijtje gezet.
Het zijn warme dagen, deze dagen. Om die reden staan hieronder 16 manieren waarop jij je hoofd koel houdt, een zonnesteek ontwijkt en vooral: niet badend in het zweet aankomt op je afspraken.
Jouw (en misschien nog wel belangrijker, haar:) pyjama mag bij het grofvuil. En niet alleen omdat het comfortabeler is, de voordelen gaan veel verder dan dat.
Hoewel je nooit kunt voorkomen dat je helemaal zonder muggenbulten door het leven gaat, zijn er wel manieren om het aantal beten tot een minimum te beperken. Zijn dit de verlossende tips waar je al de hele ‘zomer’ op gewacht hebt? Lees dan snel verder.