Acht vet verbrandende eetregels

Gezondheid

Houd deze vetverbrandende voedingswetten aan, zodat die buik voorlopig niet meer terug komt. 

1. Idealiter nuttig je ’s ochtends de grootste maaltijd, tijdens de lunch een kleinere maaltijd en ’s avonds een lichte maaltijd of alleen wat fruit of een gevulde soep om het hongergevoel te stillen.

2. Begin de dag met een bord havermoutpap – enige uitzondering op de graanregel – met amandelmelk, bessen, walnoten en een stukje pure chocolade.

3. Let op met zuivelproducten. Vervang melk door plantaardige melk (bijvoorbeeld soja- of (nog beter) amandelmelk). Eet kaas met mate.

4. Groente en fruit zouden de basis van je dieet moeten vormen. Het zijn brede voedingsbronnen die je voorzien van een heleboel goede stoffen. Bladgroenten bijvoorbeeld zijn rijk aan calcium, die beter wordt opgenomen in je lichaam dan de calcium uit zuivel.  

5. Vervang aardappelen pasta en rijst door extra groente, peulvruchten, paddenstoelen of tofu.

6. Je hoeft niet gelijk te stoppen met het eten van rood vlees, maar beperk het wel. Eet per drie dagen een stuk rood vlees ter grootte van een speelkaart, dit is meer dan voldoende. Vette vis mag je vaker eten.

7. Drink veel water, enkele koppen groene en witte thee en minstens 1 glas zelfgeperst vruchten- of groentesap met vezels per dag. Beperk je alcoholinname tot maximaal twee glazen per dag, het liefst rode wijn.

8. Houd je metabolisme draaiende door meerdere gezonde tussendoortjes of kleine maaltijden per dag te eten.

Beter slapen? Zet deze planten in je slaapkamer.
Essentiële informatie voor elke veldvoetballer. 
Dr. Ludidi legt per dag uit wat er in je lichaam gebeurt als je gaat sportvasten.