Zo leer je de one-arm push-up

Fitness

Video: we leggen je stap voor stap uit hoe je deze oefening zo snel mogelijk onder de knie krijgt. 

De one-arm push-up is één van de indrukwekkendste oefeningen die een man kan doen. Daarbij is het een goede manier om je borst en triceps sterker te maken en voor meer stabiliteit en evenwicht in je boven- en onderarmen te zorgen – iets wat je bij elke oefening gaat helpen. Om te zorgen dat je die one-arm push-up eindelijk onder de knie krijgt, heeft Life Time Fitness-trainer Bradford Shreve een kleine demonstratie gegeven – en die hebben we opgenomen. 

Shreve deelt een simpele opbouw die we allemaal kunnen doen om naar de one-arm push-up toe te kunnen werken. Zo begin je bijvoorbeeld met een push-up op je vingertoppen en verplaats je telkens je gewicht. Zie de video hieronder voor een goede uitleg. Probeer het vandaag nog, het is oprecht leuk – en grote kans dat je verbaasd gaat staan van wat je op dit moment al kunt. Hoe dan ook: deel je eigen vooruitgang met ons via Instagram #MHFitjourney. We zijn benieuwd!

 

Deze training is voor jou, omdat het te koud is om naar de sportschool te gaan maar je wel met zichtbare biceps het nieuwe jaar in wil luiden.
Wanneer je altijd maar dezelfde oefeningen doet, zal je er ook hetzelfde uit blijven zien. Pull-ups, bijvoorbeeld, zijn perfect om je rug mee te trainen, maar wanneer je lichaam aan de oefening is gewend, blijft het verrassingselement voor je spieren uit.
Wees de halterstang de baas met deze oefeningen.
Bonus: je hebt er, afgezien van een ijzeren discipline, niets voor nodig.
Wijze woorden van Hollywoods sympathiekste zwaargewicht Dwayne Johnson.