Foto: Getty

Zo krijg je die felbegeerde aderen op je armen

Fitness

Welcome to the gun show.

Niet iedere vrouw is er fan van, maar voor de meeste mannen is het de ultieme bekroning op hun harde werk in de gym: een complete landkaart aan aderen op het lichaam. En dan natuurlijk met name op de armen. Met deze 4 tips komen ze mooier voor de dag dan ooit tevoren.

Verlaag je vetpercentage

De eerste stap naar oneindig veel zichtbare aderen is het lozen van vet. Uit onderzoek van de John Hopkins University blijkt dat een laag vetpercentage de bloedstroom bevordert. Zo komt er meer zuurstof in je aderen terecht, die vervolgens als een ballon opzwellen.

Bouw meer spieren op

Dit punt borduurt eigenlijk een beetje voort op de vorige tip. Voor zichtbare aderen is het van belang dat je de ruimte tussen je spieren en je huid zo klein mogelijk maakt. Door te trainen, reken je af met vet. Maar belangrijker nog: met trainen bouw je meer spieren op, wat dat proces aanzienlijk versnelt. Win/win, want én de spierdefinitie in je armen neemt toe én je vaten worden beter zichtbaar.

Beperk je zoutinname

Wanneer je veel zout eet, houdt je lichaam meer vocht vast. Veel festivalgangers gebruiken deze tactiek in de zomer om hun spieren groter te doen lijken, maar een echte kenner ziet heus het verschil. Droog moet je zijn, met zoveel mogelijk krioelende bloedvaten over je hele lijf. Omdat water tussen spier en huid wordt opgeslagen, gaat zout je daar zeker niet bij helpen.

Drink meer water

Door zout te eten, houd je vocht vast. Door meer water te drinken, doe je precies het tegenovergestelde. Drink je gedurende de dag voldoende om regelmatig naar het toilet te moeten? Dan doe je het goed. Op deze manier plas je overtollig water uit, terwijl je belangrijke mineralen in je lichaam houdt – van doorslaggevend belang voor optimaal functionerende spieren.

 


Volg je Men's Health al op Facebook en Instagram?
Je wilt van je kippenpoten af? Dan wordt het tijd voor deze aanpak!
Deze 3 oefeningen zijn net wat uitdagender dan de standaard buikspieroefening.
Men's Health-trainer Chief Brabon legt zijn tactiek uit en geeft je een schema.
Vet verbranden hoeft heus niet veel tijd te kosten.
Strength and Conditioning Specialist, Tony Gentilcore, vertelt je waarom. 
In rap tempo weer soepeltjes de loopband, het asfalt of het krachthonk betreden doe je zo.