Zo bouw je stevige boven- én onderarmen

Fitness

Weer eens wat anders dan dumbbells. 

Een beetje variatie in je workout is altijd goed. Bij armen blijft het alleen een uitdaging om nieuwe oefeningen te vinden die goed genoeg zijn om je bestaande schema mee om te gooien. Maar als je kanonnen als The Rock wilt, is dit wel wat je te doen staat.

Deze Kettlebell Hammer Curls zijn een perfecte variatie op normale Hammer Curls, waarmee je de armspieren een reeks nieuwe prikkels geeft. Daarnaast train je met deze oefening zowel de boven- en onderarmen; dubbele winst dus. 

De focus van deze Kettlebell Hammer Curls ligt op een kleine spier die over het ellebooggewricht heen loopt, genaamd de brachialis. Deze spier vraagt om specifieke aandacht bij het trainen, maar wordt door sporters vaak vergeten - wat zonde is voor het formaat van je bovenarmen. Met deze simpele oefening kun je voortaan op een makkelijke manier meer aandacht geven aan de underdog-spier van je bovenarmen. 

Dit is hoe je Kettlebell Hammer Curls uitvoert:

High Intensity Interval Training (HIIT), is de oplossing. 
Krijg een slanker middel met onze 25-minuten-durende training. 
Henry Schut en Maxim Hartman, collega’s van Eredivisie op vrijdag, hebben elkaar uitgedaagd om op de cover van Men’s Health september te komen. Geregeld houden ze je op de hoogte van hun sportieve vorderingen. Deze week ziet Henry het niet meer zitten, en zet Maxim een nieuw middel in...
Sponsored - Een goede basis is het geheim van zijn succes; zo leg je ‘m.
Kan je geen bakkie pleur meer zien? Dit duurt maar tien minuten en is veel effectiever.