Zo bouw je stevige boven- én onderarmen

Fitness

Weer eens wat anders dan dumbbells. 

Een beetje variatie in je workout is altijd goed. Bij armen blijft het alleen een uitdaging om nieuwe oefeningen te vinden die goed genoeg zijn om je bestaande schema mee om te gooien. Maar als je kanonnen als The Rock wilt, is dit wel wat je te doen staat.

Deze Kettlebell Hammer Curls zijn een perfecte variatie op normale Hammer Curls, waarmee je de armspieren een reeks nieuwe prikkels geeft. Daarnaast train je met deze oefening zowel de boven- en onderarmen; dubbele winst dus. 

De focus van deze Kettlebell Hammer Curls ligt op een kleine spier die over het ellebooggewricht heen loopt, genaamd de brachialis. Deze spier vraagt om specifieke aandacht bij het trainen, maar wordt door sporters vaak vergeten - wat zonde is voor het formaat van je bovenarmen. Met deze simpele oefening kun je voortaan op een makkelijke manier meer aandacht geven aan de underdog-spier van je bovenarmen. 

Dit is hoe je Kettlebell Hammer Curls uitvoert:

Niet liegen: ook jij maakt je hier schuldig aan
Zo bouw je een stevige basis – en daar heb je voor eeuwig profijt van!
Tegenwoordig wordt er overal (ongevraagd) gezondheidsadvies in je gezicht gesmeten. Onderscheid de feiten van de fabels voor de beste resultaten.
Wanneer je altijd maar dezelfde oefeningen doet, zal je er ook hetzelfde uit blijven zien. Pull-ups, bijvoorbeeld, zijn perfect om je rug mee te trainen, maar wanneer je lichaam aan de oefening is gewend, blijft het verrassingselement voor je spieren uit.