Word samen sterker met deze intensieve finisher voor twee

Fitness

Alles wat je nodig hebt is wilskracht, een medicijnbal en een sportpartner.

Of je nu traint met je partner of met een sportmaatje (misschien heb je wel twee-in-één): buddyworkouts zijn gewoon tof. Hierbij krijg je er weer eentje op een presenteerblaadje, klaar om in je work-outroutine te integreren als finisher.

Katie Harper en Dan Giordano laten je zien hoe je het doet. Alles wat je nodig hebt is een zware medicijnbal en de wil om ‘m tegen de grond te slaan – telkens weer. “We slaan de bal om de beurt tegen de grond,” zegt Harper. “Hierdoor gaat je hartslag omhoog en je kunt dit ten alle tijden doen, op wat voor manier dan ook. Kies bijvoorbeeld een schema met 100 herhalingen binnen een bepaalde tijd.” Wij raden je aan om met iets makkelijkers te beginnen, zoals 50 herhalingen.

Ga voor je partner staan en begin met rammen – sorry, gooien. “Ik begin met een squat om de bal te pakken, daarna gebruik ik mijn heupen om de bal omhoog te krijgen en dan squat ik weer om de oefening mee af te maken”, zegt Harper. “We slaan de bal om de beurt tegen de grond naar elkaar toe. Zo wisselen we elkaar af.”

Geef niet op. “Dit is zo’n workout die het beste werkt als je ‘m op tijd doet, want dan heb je elkaar nodig om het doel te behalen,” zegt Harper. Deze oefening traint je hele lijf, dus reken op spierpijn. Gaan!


Volg je Men's Health al op Facebook en Instagram?
Deze training is voor jou, omdat het te koud is om naar de sportschool te gaan maar je wel met zichtbare biceps het nieuwe jaar in wil luiden.
Wanneer je altijd maar dezelfde oefeningen doet, zal je er ook hetzelfde uit blijven zien. Pull-ups, bijvoorbeeld, zijn perfect om je rug mee te trainen, maar wanneer je lichaam aan de oefening is gewend, blijft het verrassingselement voor je spieren uit.
Wees de halterstang de baas met deze oefeningen.
Bonus: je hebt er, afgezien van een ijzeren discipline, niets voor nodig.
Wijze woorden van Hollywoods sympathiekste zwaargewicht Dwayne Johnson.