Voor deze killer workout heb je maar één ding nodig

Fitness

"Het draait allemaal om spierspanning", zegt trainer Andy Speers.

"Kijk, het draait allemaal om spierspanning", zegt Andy Speer, bedenker van The Anarchy Abs Workout voor Men's Health. De bewegingen dwingen je borst en spieren actief te blijven gedurende elke beweging. "Deze extra spierspanning zet je borst en core in vuur en vlam terwijl je ook nog je schouders en rug traint."

Dit circuit traint je om spanning in je bovenlijf te houden terwijl je je ledematen beweegt, wat de basis is voor de meeste atletische bewegingen. Afgezien van betere atletische prestaties, zorgt dit soort buikspierwerk er ook nog eens voor dat je killer abs krijgt. En het allerbeste: je hebt niet zoveel nodig. Eén licht-tot-medium gewicht (dumbbell) doet precies wat je nodig hebt. 

Instructies: Doe onderstaande oefeningen in de voorgeschreven volgorde. Je voert iedere oefening 30 seconden lang uit, tussendoor heb je 15 seconden rust. Bekijk ook de video hieronder voor extra uitleg en om te zien hoe je de oefeningen precies doet. 

1. Dumbbell kneeling crush press out

2. Dumbbell bent-over crush row

3. Dumbbell hollow-body hold crush pull over

4. Dumbbell crush hollow-body rock

Dit is één ronde. Rust 60 seconden. Doe er in totaal twee á drie. 

 

Dr. Ludidi legt per dag uit wat er in je lichaam gebeurt als je gaat sportvasten.
Laat stranddagen niet je workoutschema saboteren. Met deze tips kun je genieten van allebei.
Maxim Hartman en Henry Schut strijden sinds begin dit jaar om de cover van Men's Health. Hoe het ervoor staat, lees je wekelijks op menshealth.nl.