Video: Men's Health covermodel-workout

Fitness

Het covermodel van ons septemberissue, Marwan Kenzari, trainde een jaar voor zijn rol als kickbokser in de film Wolf.

Marwan Kenzari trainde ruim een jaar voor zijn hoofdrol in de speelfilm Wolf (vanaf 19 sept in de bioscoop). Vier dagen in de week krachttraining, twee dagen kickboksen. Elke vierde dag werd er gerust. In deze video zie je de oefeningen waarmee de circuits voor de Wolf training werden gebouwd. Marwan deed 8 tot 10 van deze oefeningen achter elkaar, steeds 10 tot 16 herhalingen per oefening, zonder rust. Elk circuit deed hij drie keer per training, en zijn trainers zorgden ervoor dat hij nooit een dag hetzelfde circuit deed. Afwisseling, hoge intensiteit, veel bodyweight en core-oefeningen, en heel veel cardio. De eerste acht maanden van zijn voorbereiding trainde Marwan met Arie Boomsma, in de laatste vier maanden werd Herman Debrot betrokken, krachttrainer van Nederlandse judokampioenen als Dennis van der Geest en Henk Grol. Hij zorgde, geheel volgens de afgesproken planning, voor de bulk die nog nodig was om in Wolf de rol van Majid te spelen, een talentvolle kickbokser die het verkeerde pad op gaat. Deze maand in Men's Health een uitgebreid interview met Marwan, over acteren, trainen en toewijding.
Voor meer informatie over de film klik je hier

 
                     
Yep, hang die extra tien kilo maar aan je halterstang. Hieronder lees je hoe je zware lifts een stuk lichter kunt maken, voor meer spiergroei tijdens elke uitgevoerde herhaling.
Zo haal jij het meeste uit je calf raises. 
#WorkoutWednesday, net als The Rock. 
Voor je eerstvolgende setje squats geef je eerst je zenuwstelsel een optater.
Alles wat je moet weten om hardlopen een vast onderdeel van je leven te maken lees je hier.
Met deze truc presteer je nooit meer onder je niveau.