Vetverbrandende oefeningen met je eigen lichaamsgewicht

Fitness

Vet verliezen én je abs trainen, zonder tools.

Oefeningen zonder apparaten en tools worden steeds populairder. Dat is niet voor niks, want de mogelijkheden zijn oneindig.
Zo hoef je nooit meer kostbare tijd in de gym te verspillen omdat je moet wachten todat een apparaat vrijkomt, en minder gewicht pakken omdat de dumbbell waarnaar je op zoek was 'bezet' is, is ook verleden tijd. Heb je weinig tijd, dan kun je zelfs thuis aan je abs werken zonder dat je daarvoor dure tools hoeft aan te schaffen.

Men’s Health trainingsadviseur B.J. Gaddour heeft in zijn boek Your Body Is Your Barbell oefeningen beschreven die je zowel in de gym als thuis kunt uitvoeren, met niks meer dan je eigen lichaamsgewicht. Hieronder worden drie oefeningen uitgelicht waarin je jezelf als fitnessapparaat gebruikt.
Doe van iedere oefening één set, in de volgorde zoals ze hieronder staan. Neem daarna een minuut rust, en herhaal dit vervolgens 3 tot 5 keer. Zo zet je je vetverbrandingsmotor aan het werk en kweek je keiharde buikspieren.

core-clapper

Core Clapper
Ga op je rug liggen, zorg dat je rug en voeten van de vloer komen. Breng je rechterknie naar je borst en klap onder je dij. Herhaal dit met je linkerknie. Houd dit 45 seconden vol.

crab-touch

Crab Touch to Pushup Touch
Neem een crab-walk positie aan, raak je linkervoet aan met je rechterhand en andersom. Doe vervolgens een push-up.
Neem vervolgens weer je beginpositie in en raak je linkervoet weer aan met je rechterhand, en andersom. Dit alles is 1 herhaling. Voer er 10 uit.

super-skater

Super Skater Jumps
Ga op je rechtervoet staan, buig je linkerknie en spring omhoog. Zorg dat je op je linkervoet landt. Buig je rechterknie, spring omhoog en zorg dat je op je rechtervoet landt. Houd dit 45 seconden vol.

Klik HIER voor meer vetverbrandende oefeningen met je eigen lichaamsgewicht.

Je wilt van je kippenpoten af? Dan wordt het tijd voor deze aanpak!
Deze 3 oefeningen zijn net wat uitdagender dan de standaard buikspieroefening.
Men's Health-trainer Chief Brabon legt zijn tactiek uit en geeft je een schema.
Vet verbranden hoeft heus niet veel tijd te kosten.
Strength and Conditioning Specialist, Tony Gentilcore, vertelt je waarom. 
In rap tempo weer soepeltjes de loopband, het asfalt of het krachthonk betreden doe je zo.