Vergeet sit-ups en crunches: doe deze Tabata-workout voor een snoeiharde core

Fitness

Andy Speer, trainer en maker van de Anarchy Abs-workout voor Men’s Health heeft een snelle buiktraining waarmee je gegarandeerd elke spier rond je middel aanpakt.

Als het op je buikspieren trainen aankomt, kun je ’t het beste zo simpel mogelijk houden. Andy Speer, trainer en maker van de Anarchy Abs-workout voor Men’s Health heeft een snelle buiktraining waarmee je gegarandeerd elke spier rond je middel aanpakt.

In plaats van oefeningen zoals sit-ups of crunches – waarbij je je core vooral traint door je spieren te aan- en ontspannen – train je met de plank en hollow-body je core-stabiliteit. Dit betekent dat je je buikspieren moet blijven aanspannen en je rug in een rechte lijn moet houden – vaak terwijl er dingen als zwaartekracht bij komen kijken die zorgen dat je eigenlijk als een zoutzak in elkaar wil zakken.

Deze stabiliteitsoefeningen trainen de spieren die diep in je core zitten en helpen je met een goede houding en een gezonde rug. Ook voorkomen ze dat je gaat uitdijen rond je middel (denk even aan hoe je buik uitzakt wanneer je niet rechtop staat – dat gebeurt dan dus niet meer).

Dit is een Tabata-workout, vernoemd naar de Japanse wetenschapper Izumi Tabata, die ontdekte dat high-intensity interval training van 20 seconden werk en 10 seconden rust zowel het aerobische als het anaerobische systeem traint – tegelijkertijd. Bekijk de video hieronder en lees de instructies. Voor je ’t weet ben jij net zo ripped als Brad Pitt in Fight Club – of op z’n minst net zo sterk.

Instructies: Doe de oefeningen in de voorgeschreven volgorde. Houd 20 seconden werk en vervolgens 10 seconden rust aan.

1. Pushup, maximaal aantal herhalingen

2. Hollow hold

Dit is één ronde. Doe 3-5 rondes. 

 


Volg je Men's Health al op Facebook en Instagram?
Gebruik deze 5 warming-up oefeningen om je schouders gezond en sterk te houden.
Wijze woorden van Arnold Schwarzenegger, The Rock, Cristiano Ronaldo en andere iconen. Laat je motiveren door deze fitte mannen, om alles uit je workout te halen.
Zo ging hij in korte tijd van spierbonk naar zwaargewicht en weer terug.
Dit kan je doen om weer vet te verliezen