Snoeiharde workout: de heilige drie-eenheid voor je bovenlichaam

Fitness

Bobby Maximus laat zien hoe je 'm doet.

"De heilige drie-eenheid is mijn favoriete training voor het bovenlichaam," zegt Bobby Maxmus, auteur van The Maximus Body. Het betreft drie klassieke oefeningen: pull-ups, push-ups en tricep dips.

Alles wat je hoeft te doen is de timer op 30 minuten zetten en zoveel mogelijk herhalingen van alle drie de oefeningen doen als je kunt. Je hebt geen expert nodig die je vertelt hoe kapot je gaat zijn aan het einde van deze training (spoiler: je gaat naar de hel en weer terug). Je hebt ook geen extra gewichten nodig – hoe sterk je ook bent. Met deze no-nonsense oefening ga je back-to-basics. Je lichaam is de enige weerstand - en geloof ons: dat is meer dan genoeg.

De dichtheid (de hoeveelheid herhalingen in een bepaalde tijdsperiode) zorgt ervoor dat je hartslag flink omhoog gaat, wat vetverlies en spiergroei stimuleert. Voordeel: deze training blijft een uitdaging, omdat je elke keer dat je ‘m doet boven je record wil uitkomen.

Dus stel je timer in, doe een schietgebedje en ga aan de slag. Blij word je er niet van, maar wel de fitste man van je gym. Daar doe je ’t voor, toch?

Met deze oefening verbrand je meer calorieën.
Je training professioneel laten structureren kan bijdragen aan meer spiergroei.
Aldus een TRX-instructeur, een HIIT-instructeur en een personal trainer.
Zo bouw je een stevige basis – en daar heb je voor eeuwig profijt van!
Van Domburg tot Vlieland: we bieden je een lijst van de beste surfscholen die Nederland in de aanbieding heeft. Weer eens wat anders. En ja, ook bij jou in de buurt.