Foto: Getty

Minder vet en meer buikspieren? Doe dit buikspierkwartier

Fitness

Als je hard genoeg werkt, is een strakke buik zo gepiept.

Heb je de afgelopen maand niet zo vaak gesport als je gewild had en beginnen de eerste tekenen van een zwembandje al te verschijnen, maar ben je meer dan ooit gemotiveerd om dit jaar eindelijk zo trots als een pauw over het strand te flaneren met een sixpack? Dan is dit circuit een mooi begin. Bonus: het kan vanuit huis en kost je nauwelijks tijd! Aan de slag dan maar. 

Zo werkt het

Doe iedere oefening 40 seconden lang en rust daarna 10 seconden terwijl je de overgang maakt naar de push move. Die doe je vervolgens 20 seconden. Neem 5 seconden om op adem te komen en ga door naar de volgende oefening. Doe het volledige circuit 2 keer.

Half Jack with Knee Lift

Ga staan, met je voeten tegen elkaar en je handen op je heupen. Spring je voeten uit elkaar en lift 1 knie naar je borst. Laat zakken, spring weer terug in je startpositie en herhaal met je andere been.

Inchworm

Ga staan, met je voeten op heupbreedte. Buig voorover en plaats je handen op de vloer (buig je knieën indien nodig). Loop met je handen naar voren, in een plank. Loop je handen vervolgens weer terug naar je voeten en ga staan, terug in je startpositie.

Plank to Shin Tap

Start in een plankpositie, met je handen onder je schouders en je buikspieren aangespannen. Lift je billen terwijl je met je rechterhand je linkerscheen aanraakt. Keer terug in de plankpositie en herhaal met de andere kant.

Sprinter Sit-Up

Ga op je rug liggen en strek je benen uit. Span je core aan om je bovenlichaam van de grond te tillen en raak met je rechterknie je linkerelleboog aan. Keer terug naar je startpositie en herhaal direct met de andere kant. Blijf aldoor van kant wisselen, tot je tijd erop zit.

Push move (Long Jump)
Ga staan, met je voeten op heupbreedte en je buikspieren aangespannen. Buig je knieën en zwaai je armen naar achteren. Breng je armen vervolgens boven je hoofd en spring zo ver als je kunt met beide voeten naar voren. Land zachtjes in een squat en zorg dat je knieën niet voorbij je tenen bewegen. Ga weer staan en ren terug naar je startpositie. Herhaal. 

 


Volg je Men's Health al op Facebook en Instagram?
Plateau bereikt? Zo doorbreek je ‘m.
Een sportende vegan van het eerste uur.
In 30 minuten van je kater af, klinkt dat niet goed?
Drie snelle trucs om je prestaties te verbeteren en meer gewicht aan te kunnen.