Met deze techniek haal je meer uit je armtraining

Fitness

Minder moeite, meer resultaat.

De meeste mannen focussen zich tijdens het trainen op de armen, borst en core. Des te belangrijker onderstaande informatie, die gaat om hoe je met een simpele aanpassing veel meer uit je armtraining haalt. Lees en leer, om het tijdens je volgende training toe te passen.

Wanneer het aankomt op het trainen van je armspieren, is één ding heel belangrijk. Niet hoe vaak je traint, maar hóe je traint speelt een grote rol in het trainen van je armen. De beste manier om je armspieren te trainen, is met TUT-techniek. TUT staat voor Time Under Tension en betekent letterlijk ‘tijd onder spanning’. Dit is de tijd die je armspieren onder spanning staan tijdens een oefening. Hoe langer dit duurt, hoe sneller je armen spieren opbouwen.
   
Bijvoorbeeld: in plaats van 20 bicep curls in recordtempo uit te voeren, moet je een klein aantal herhalingen doen op een langzaam tempo, met een zwaar gewicht. Wanneer je bijvoorbeeld een bicep curl doet, moet je extra aandacht besteden aan het moment waarop je je armen omhoog brengt. Tijdens een push-up moet je langer de tijd nemen om jezelf weer terug omhoog te duwen. In plaats van een snelle explosieve beweging, maak je dus een langzame, gecontroleerde beweging waarbij je spieren voor lange tijd onder spanning staan.   

Een set van ongeveer 10-12 herhalingen zou minimaal een minuut moeten duren. Dit betekent niet dat je uren in de week in de sportschool moet staan. Door deze techniek toe te passen hoef je namelijk niet vaker dan 1 of 2 keer per week je armen te trainen. Omdat deze techniek best zwaar is, stappen de meeste mensen na een paar weken weer over op een andere trainingsmethode, om een paar weken daarna de TUT-techniek weer op te pakken.

Bronnen: NCBI, NIFS

 

 


Volg je Men's Health al op Facebook en Instagram?
Gebruik deze 5 warming-up oefeningen om je schouders gezond en sterk te houden.
Wijze woorden van Arnold Schwarzenegger, The Rock, Cristiano Ronaldo en andere iconen. Laat je motiveren door deze fitte mannen, om alles uit je workout te halen.
Zo ging hij in korte tijd van spierbonk naar zwaargewicht en weer terug.
Dit kan je doen om weer vet te verliezen