Elf sixpackoefeningen die je samen met je sportbuddy doet

Fitness

Waarom je sportbuddy alleen gebruiken als spotter? Vorm een team en profiteer allebei van de resultaten met deze corebouwende oefeningen

Deze beweeglijke, inspannende oefeningen zullen jou en je partner atletisch gezien flink uitdagen. Niet alleen moet je door flinke verzuring heen bijten, ook je coördinatie wordt op de proef gesteld. Je buikspieren krijgen in dit geval misschien wel de speciale behandelingen, maar veel van deze oefeningen trainen je hele lichaam.

Een onderzoek uit 2012 laat zien dat je aerobische oefeningen met een partner (zeker wanneer je de ander vertrouwt en de oefeningen echt samen doet) tien minuten langer volhoudt dan wanneer je dezelfde oefeningen alleen zou doen.

Alexia Clark, personal trainer, raadt je aan om drie oefeningen uit te kiezen en in een volledige workout te verwerken. Haar persoonlijke favoriete combinaties zijn de medicine ball situp en burpee, de standing row and inverted plank en de lunging medicine ball core rotation.  

Er zitten een aantal full-body-oefeningen tussen die niet alleen je corestabiliteit, maar ook je cardiovasculaire uithoudingsvermogen op de proef stellen. Jij en je partner zullen jullie benen, billen, core, rug, borst en armen trainen, zegt Clark.

Welke je ook doet, doe ze in elk geval samen om het beste in elkaar naar boven te halen. Succes!

High Intensity Interval Training (HIIT), is de oplossing. 
Krijg een slanker middel met onze 25-minuten-durende training. 
Henry Schut en Maxim Hartman, collega’s van Eredivisie op vrijdag, hebben elkaar uitgedaagd om op de cover van Men’s Health september te komen. Geregeld houden ze je op de hoogte van hun sportieve vorderingen. Deze week ziet Henry het niet meer zitten, en zet Maxim een nieuw middel in...
Sponsored - Een goede basis is het geheim van zijn succes; zo leg je ‘m.
Kan je geen bakkie pleur meer zien? Dit duurt maar tien minuten en is veel effectiever.