Een sterke core? TRX-rows zijn het antwoord

Fitness

Balans, kracht en coördinatie in één oefening

De single-arm dumbbell row is een klassieke oefening, maar wordt niet altijd juist uitgevoerd. Vaak zie je mensen hun hele bovenlichaam heen en weer schommelen tijdens de opgaande beweging, waardoor blessures aan de onderrug op de loer liggen - nog los van het feit dat je hiermee ook niet alles uit de oefening haalt. Dit is waar de TRX-row om de hoek komt kijken, aangezien de oefening je haast dwingt tot een perfecte uitvoering. Deze oefening combineert een dumbbell curl met een row, wat 'm uiterst geschikt maakt voor een dag waarop je je bovenlichaam traint. 

Door met een TRX-band te trainen daag je je lichaam extra uit, aangezien het een element van balans toevoegt aan je oefening. Je zet extra spanning op je spieren omdat die constant hard moeten werken om je lichaam recht te houden. Ook zul je daardoor minder (helemaal niet) schommelen tijdens de uitvoering. Om het nog zwaarder te maken, kun je spider curls toevoegen. Met deze subtiele verandering in je houding spreek je je core extra aan en haal je het maximale uit de oefening. 

Twee of drie sets per arm, van zes á acht herhalingen is voor de meeste mannen al een behoorlijke uitdaging om je training mee af te ronden.

 

 >> Dumbbell training voor grotere borstspieren >

Yep, hang die extra tien kilo maar aan je halterstang. Hieronder lees je hoe je zware lifts een stuk lichter kunt maken, voor meer spiergroei tijdens elke uitgevoerde herhaling.
Zo haal jij het meeste uit je calf raises. 
#WorkoutWednesday, net als The Rock. 
Voor je eerstvolgende setje squats geef je eerst je zenuwstelsel een optater.
Alles wat je moet weten om hardlopen een vast onderdeel van je leven te maken lees je hier.
Met deze truc presteer je nooit meer onder je niveau.