Een filmlijf in 4 weken

Fitness

Jason Momoa, Khal Drogo uit Game of Thrones, neemt het binnenkort op tegen zwaargewicht Sylvester Stallone in Bullet to the Head. Met deze workout van 110 herhalingen wint hij 10 kilo spiermassa en is hij in no time in vorm voor een film.

Jason Momoa kreeg niet zo’n lijf door eindeloos ijzer te pompen in een hoekje in de sportschool, integendeel. Meer dan een half uur per dag had ‘ie niet nodig. Dat waren wel 30 intensieve minuten, met extreem veel herhalingen. ‘Je groeit heel snel en je verbrandt veel vet,’ vertelt Momoa. Als je jezelf echt op de proef wilt stellen, dan voer je dagelijks het gewicht iets op. ‘Pak een zwaar gewicht en je wordt én droog én je bouwt veel spieren.’ Vet weg, groeiplateau verslagen, jij blij.

Zo doe je het
Trek voor iedere workout 30 minuten uit. Kies drie van onderstaande vijf oefeningen en neem tussen iedere sessie een dag rust. Probeer een gewicht te gebruiken dat tweederde weegt van het maximale gewicht waarmee je 1 herhaling kunt maken.

Squats
Shoulder presses
Incline Bench Presses
Cable crosses
Optrekken

Sets, herhalingen en rust
Bij je eerste oefening maak je 7 herhalingen. Neem 7 seconden rust. Vervolgens maak je weer 7 herhalingen. Weer 7 seconden rust. Herhaal dit totdat je 7 sets van 7 herhalingen hebt gemaakt. Rust 30 seconden. Daarna maak je een 6 sets van 6 herhalingen met 6 seconden rust tussen de sets. Eindig met een circuit van 5 herhalingen waarmee je het totaal voor die oefening op 110 (49+36+25) herhalingen brengt. Kom op adem. En doe dezelfde circuits met twee andere oefeningen uit het rijtje.

Bullet to the Head draait vanaf 7 maart in de bioscoop. Trailer

Je wilt rugspieren die lijken op enorme vleugels? Dan moet je jezelf omhoog trekken – vaak.
Van de 640 spieren die je in je lichaam hebt, zijn er twee die waarschijnlijk net iets belangrijker voor je zijn dan alle andere. 
Dat je soms even een momentje voor jezelf nodig hebt is begrijpelijk, maar tijdens het trainen is het toch wel fijn om een partner aan je zij te hebben. Door samen met iemand te trainen kun je profiteren van mentale en fysieke voordelen, die kunnen zorgen voor serieuze spiergroei.
Met deze oefening stijg jij boven de concurrentie uit.
Een snel biertje na een training kan wonderen voor je doen. Rond je workout af met een van deze ambachtelijke brouwsels.
Je wilt groeien? Dan moet je je spieren blijven uitdagen. Voorkom deze vier trainingsfouten, zodat je spieren door blijven groeien.