Een filmlijf in 4 weken

Fitness

Jason Momoa, Khal Drogo uit Game of Thrones, neemt het binnenkort op tegen zwaargewicht Sylvester Stallone in Bullet to the Head. Met deze workout van 110 herhalingen wint hij 10 kilo spiermassa en is hij in no time in vorm voor een film.

Jason Momoa kreeg niet zo’n lijf door eindeloos ijzer te pompen in een hoekje in de sportschool, integendeel. Meer dan een half uur per dag had ‘ie niet nodig. Dat waren wel 30 intensieve minuten, met extreem veel herhalingen. ‘Je groeit heel snel en je verbrandt veel vet,’ vertelt Momoa. Als je jezelf echt op de proef wilt stellen, dan voer je dagelijks het gewicht iets op. ‘Pak een zwaar gewicht en je wordt én droog én je bouwt veel spieren.’ Vet weg, groeiplateau verslagen, jij blij.

Zo doe je het
Trek voor iedere workout 30 minuten uit. Kies drie van onderstaande vijf oefeningen en neem tussen iedere sessie een dag rust. Probeer een gewicht te gebruiken dat tweederde weegt van het maximale gewicht waarmee je 1 herhaling kunt maken.

Squats
Shoulder presses
Incline Bench Presses
Cable crosses
Optrekken

Sets, herhalingen en rust
Bij je eerste oefening maak je 7 herhalingen. Neem 7 seconden rust. Vervolgens maak je weer 7 herhalingen. Weer 7 seconden rust. Herhaal dit totdat je 7 sets van 7 herhalingen hebt gemaakt. Rust 30 seconden. Daarna maak je een 6 sets van 6 herhalingen met 6 seconden rust tussen de sets. Eindig met een circuit van 5 herhalingen waarmee je het totaal voor die oefening op 110 (49+36+25) herhalingen brengt. Kom op adem. En doe dezelfde circuits met twee andere oefeningen uit het rijtje.

Bullet to the Head draait vanaf 7 maart in de bioscoop. Trailer

Voorkom deze fouten en behaal maximaal resultaat. 
Goede kleding kan je sportprestaties ten goede komen, maar na een tijdje verdwijnen de voordelen. Weet wanneer je de handdoek (of het T-shirt,  de sportbroek of de schoenen) in de ring moet gooien. 
Afvallen is het tegenovergestelde van boekhouden. Je doel is juist om in de rode cijfers te komen. Dat betekent: meer calorieën verbranden dan je binnen krijgt. We vroegen Men’s Health’s voedingsadviseur Alan Aragon en Mike Roussell, auteur van The Six Pillars of Nutrition, om ons een vliegende start te geven.
De frisse lucht zal je goed doen. Buiten trainen is niet alleen goed voor je lichaam, maar ook voor je geest. Maak van het park je sportschool en kweek spieren met je eigen gewicht.
Dus je dacht wel te weten wat je moet eten voor de wedstrijd? Niet dus! De meest populaire voedingsmiddelen maken je juist traag. Kies voor de betere opties.
Bovennatuurlijke sportprestaties beginnen in je hoofd. Deze cognitieve truc is je natuurlijke shot EPO.