Dit zijn de 10 beste lichaamsgewichtoefeningen

Fitness

Train met je eigen lichaamsgewicht, verlies vet en word sterker in alles.

5 seconds press-up
Zoals een normale press-up, maar doe er 5 seconden over om naar beneden te gaan, pauzeer 1 seconde en druk jezelf snel omhoog.
Negative chins
Doe een pull-up en laat jezelf in 30 seconden zakken. Je bent 160% sterker in de fase dat je naar beneden gaat.

Windscreen wipers
Doe een halve chin-up, roteer je benen van links naar rechts terwijl je achterover leunt. Ga langzaam, verbrand meer.

Spiderman press-up
Een standaard press-up, maar je brengt je knie naar je gebogen elleboog om je core en obliques aan het werk te zetten.

Suicide press-ups
Zet je voeten op een verhoging op heuphoogte. Druk je heupen omhoog om meer vet te verbranden dan met de standaard verhoogde press-up.

One-arm row
Ga onder een dip bar liggen en trek jezelf met één arm omhoog. Breng je lichaam tot aan de bar en laat jezelf weer zakken.

Pull-ups
Een standaard bovenhandse pull-up met handen op schouderbreedte is een goede oefening om spieren te kweken en vet te verliezen.

Hand walk-outs
Buig voorover en loop met je handen naar voren zo ver als je kan. Pauzeer en ga weer terug.

Dips
Standaard dips zijn geweldig voor je schouders en hebben een beter effect op je borst en triceps.
Sprints
Dit zet elke spier in je lichaam aan het werk en brengt je lichaam uren in een vetbrandende modus.


Volg je Men's Health al op Facebook en Instagram?
Onderzoekers ontdekten waarom je je week moet beginnen met bankdrukken. 
Een vloer is alles wat je nodig hebt. 
Je hebt heus geen gewichten of een sportschoolabonnement nodig om je broekspijpen te vullen.
En waarom je deze oefening in je workout moet integreren.
Je hebt je namelijk vast wel eens afgevraagd waarom je iedere keer weer zo’n spetterende show weggeeft tussen de lakens. Het heeft niets dus echt niets met je woest aantrekkelijke uiterlijk te maken en ook niet met je satijnen Playboy-dekbed.