Dit is de snelste manier om pull-ups te leren

Fitness

Door dit te doen kun jij straks makkelijker meer pull-ups.

 

Om spieren, kracht en techniek op te bouwen, moet je kin voorbij de stang komen. Oefen dit in een power rack of Smith machine, waar je net je voeten op de vloer kunt steunen (zie video hierboven). Deze extra support helpt je net genoeg om je kin over de stang te krijgen – bovendien kun je je zo volledig focussen op je houding en het volledige bewegingsbereik van deze oefening.

Zelfs wanneer je de perfecte techniek in huis hebt, kan deze techniek je helpen om meer herhalingen te doen. “Je bent nooit te gevorderd voor assisted pullups,” zegt Gaddour.

Instructies: Doe 3 tot 5 sets van 8 tot 12 herhalingen. Rust 1 tot 2 minuten tussen de sets. Gevorderden doen eerst zo veel mogelijk gewone push-ups en direct daarna zoveel mogelijk assisted pull-ups.

Gerelateerd: Zo verbeter je je pull-ups


Volg je Men's Health al op Facebook en Instagram?
Voor je eerstvolgende setje squats geef je eerst je zenuwstelsel een optater.
Eindig ijzersterk voor een slank gestel.
Een bootcamp-trainer legt uit wat je aan je trainingsschema moet toevoegen.
“Hardlopen is pijn lijden, blijkbaar is dat wat me goed doet.”
Omdat een zomerlichaam niet compleet is zonder felbegeerde V-vorm.
Gooi er halverwege je workout een paar lelijke woorden uit om je spieren op scherp te zetten.