Dit is de snelste manier om pull-ups te leren

Fitness

Door dit te doen kun jij straks makkelijker meer pull-ups.

 

Om spieren, kracht en techniek op te bouwen, moet je kin voorbij de stang komen. Oefen dit in een power rack of Smith machine, waar je net je voeten op de vloer kunt steunen (zie video hierboven). Deze extra support helpt je net genoeg om je kin over de stang te krijgen – bovendien kun je je zo volledig focussen op je houding en het volledige bewegingsbereik van deze oefening.

Zelfs wanneer je de perfecte techniek in huis hebt, kan deze techniek je helpen om meer herhalingen te doen. “Je bent nooit te gevorderd voor assisted pullups,” zegt Gaddour.

Instructies: Doe 3 tot 5 sets van 8 tot 12 herhalingen. Rust 1 tot 2 minuten tussen de sets. Gevorderden doen eerst zo veel mogelijk gewone push-ups en direct daarna zoveel mogelijk assisted pull-ups.

Gerelateerd: Zo verbeter je je pull-ups


Volg je Men's Health al op Facebook en Instagram?
Met deze oefening verbrand je meer calorieën.
Je training professioneel laten structureren kan bijdragen aan meer spiergroei.
Aldus een TRX-instructeur, een HIIT-instructeur en een personal trainer.
Zo bouw je een stevige basis – en daar heb je voor eeuwig profijt van!
Van Domburg tot Vlieland: we bieden je een lijst van de beste surfscholen die Nederland in de aanbieding heeft. Weer eens wat anders. En ja, ook bij jou in de buurt.