Deze test van het Amerikaanse leger is de perfecte beproeving voor je fitheid

Fitness

Kracht, snelheid en behendigheid zijn cruciaal.

Sinds jaar en dag test het Amerikaanse leger nieuwe soldaten met een twee minuten durende push-up en sit-up challenge, afgesloten met een 2-mile run. “Deze test richt zich voornamelijk op uithoudingsvermogen en niet op kracht, snelheid of behendigheid,"zegt Michael McGurk, directeur van het onderzoeks- en analysedirectoraat bij het Amerikaanse trainingscentrum voor militairen. "Terwijl juist al deze facetten cruciaal zijn op het slagveld."

Daar heeft men jaren gesleuteld aan het ontwikkelen van een nieuwe test. Deze 2.0-versie zou volgens McGurk een beduidend betere graadmeter zijn voor functionele fitness.

De vraag is nu... Heb jij alles in huis om de nieuwe gevechtstest te doorstaan?

De nieuwe inspanningstest

1-the-new-standard-workout-3-rep-hex-bar-deadlift-1517586482

1. Hexbar Deadlifts

Wat: Drie herhalingen op maximaal gewicht. 

Waarom: Hiermee test je pure kracht.

Hoe: Duw je heupen naar achter en buig je knieën om de handvaten vast te pakken. Zorg dat je rug altijd recht houdt, tijdens het uitvoeren van de oefening. Laat de bar weer zakken naar de grond en doe nog 2 herhalingen. 

Hoeveel:

Basic: 55 – 105 kilo
Strong: 105 – 160 kilo
Elite: 160 – 180 kilo

2-the-new-standard-workout-t-stop-pushup-1517586482

2. T-stop Push-up 

Waarom: Test de kracht en uithoudingsvermogen van je bovenlichaam.

Hoe: Neem de push-up houding aan. Doe een normale push-up en rust hierna op je borst en strek je armen opzij. Dit is één herhaling. Maak zoveel mogelijk herhalingen in 2 minuten tijd. 

Hoeveel:

Basic: 15-30 kg
Strong: 31-60 kg
Elite: 61-80 kg

3-the-new-standard-workout-leg-tuck-1517586482

3. Leg Tuck

Waarom: Test je core, grip en uithoudingsvermogen.

Hoe: Zorg dat je stabiel en stevig hangt. Span je ellebogen, heupen en middel aan en til je knieën op om je ellebogen aan te tikken. Ga terug naar de hangpositie - dat is 1 herhaling. Maak zoveel mogelijk herhalingen tot 2 minuten verstreken zijn. 

Hoeveel:

Basic: 3-5 kg
Strong: 6-13 kg
Elite: 14-25 kg

4-the-new-standard-workout-standing-power-throw-1517586482

4. Standing Power Throw

Waarom: Test de explosieve kracht in je lichaam.

Hoe: Houd een 5 kilo medicine bal vast, squat en gooi de bal naar achteren over je hoofd heen. Meet de afstand in centimeters. 

Hoeveel:

Basic: 350-799 cm
Strong: 800-1199 cm
Elite: 1200+ cm

5-the-new-standard-workout-250-meter-sprint-drag-carry-1517586482

5. 250 meter Sprint/Drag/Carry

Wat: Snelheid, kracht en uithoudingsvermogen zijn bij deze oefeningen de grote pijlers

Hoe: Alle onderdelen doe je 25 meter heen en terug in een race tegen de klok: (1) sprint, (2) 45 kilo sled drag, (3) sprint, (4) twee 18 kilo kettlebells dragen en (5) sprint. 

Hoeveel:

Basic: 3:00-2:10
Strong: 2:09-1:50
Elite: 1:49-1:30

6-the-new-standard-workout-2-mile-run-1517586482

6. 2-mile Run

Waarom: Test je uithoudingsvermogen en vastberadenheid.

Hoe: Ren zo snel als je kunt een vlakke koers uit van 2 miles, omgerekend is dat ongeveer 3,2 kilometer. 

Hoeveel:

Basic: 21:00-15:30
Strong: 15:29-12:45
Elite: 12:44-11:30


Volg je Men's Health al op Facebook en Instagram?
Gebruik deze 5 warming-up oefeningen om je schouders gezond en sterk te houden.
Wijze woorden van Arnold Schwarzenegger, The Rock, Cristiano Ronaldo en andere iconen. Laat je motiveren door deze fitte mannen, om alles uit je workout te halen.
Zo ging hij in korte tijd van spierbonk naar zwaargewicht en weer terug.
Dit kan je doen om weer vet te verliezen