Deze Bulgarian Split Squat-variatie kende je nog niet

Fitness

Perfect voor een krachtiger onderlichaam met slankere spieren. 

Bulgarian split squats zijn een perfecte manier om balans en kracht op te bouwen in je onderlichaam. Deze variatie van David Jack voegt nog wat extra ballen toe aan de oefening. 

“Lengte is kracht”, zegt Jack. Een volledige bewegingsruimte is de sleutel tot maximale spieren bouwen. Dat is waarom je de oefening aan de onderkant 5 seconden gaat vasthouden. Dit is niet alleen moeilijker voor het voorbeen, maar zorgt ook dat je in de stretch van je achterbeen zakt. Je moet vooral een trekkerig gevoel ervaren in de quadriceps van je achterste been, maar het kan ook dat je de stretch voelt doorwerken tot in je heupbuigers.

>> Alsjeblieft: een leg-daytraining voor mannen die leg-day haten >

Jack adviseert je scheenbeen recht of bijna recht op het voorste been te houden, met je voeten plat op de grond. Je borst kan rechtop staan met aangespannen buikspieren en op één lijn met je heupen. De sleutel is om niet te rekken bij je ruggengraat en de stretch te ‘faken’. 

Dit is een geweldige oefening die in principe overal kunt doen. Jack raadt aan 5 herhalingen per zijde te doen met 5 seconden vasthouden op het laagste punt van de oefening. Dit is één ronde. Doe in totaal 2 tot 3 rondes.