Foto: Getty

Deadbug je buikvet weg

Fitness

Ga liggen en doe de deadbug om je romp aan te pakken, je bekken recht te zetten en in een maand tijd overtollig buikvet te laten verdwijnen.

Iedere fitnessfanaat weet dat sit-ups voor sukkels zijn. Maar ‘deadlift, squat, repeat’ is niet de enige manier om een wasbord te realiseren. De meerwaarde van deze motor-control oefening is dat het ook eventuele disbalans in je onderrug aanpakt terwijl je je buik traint - wat een gezondere wervelkolom en betere sportprestaties oplevert. Tot slot ontwikkel je met deadbugs kracht in de corespieren die hechten aan je onderrug. Hierdoor komt in een aantal weken tijd je bekken recht te staan en trekt eindelijk dat deel van je buik in wat zo hardnekkig blijft uitsteken, hoe afgetraind je ook bent. Dus hup, op de grond en spartelen maar.

Wat bereik je
Een sixpack in no time
Een stabiele core in 4 weken
Een sterke rug voor een betere houding
Een betere ‘kanteling’ in je bekken voor een slankere middel
Verwarde blikken in het krachthonk

1/ Strek uit
Lig op je rug, adem in en span je buik aan. Terwijl je uitademt, strek je een been en de tegenovergestelde arm uit. Langzaam.

2/ Terug
Ga door met uitademen tot je longen leeg zijn en je arm en been helemaal uitgestrekt. Adem nu in en beweeg ze weer langzaam terug omhoog.

3/ Verzamelen
Stop als je armen weer recht omhoog wijzen en je knieën een hoek van 90 graden hebben. Span je billen aan en duw je onderrug in de vloer.

4/ Genoeg
Doe 2 sets van 5-6 herhalingen voor elke kant aan het begin van elke training of 3 ochtenden per week. Meer is overbodig.

Wil je zeker weten dat je de deadbug goed uitvoert? Bekijk dan het filmpje hieronder!

Met dit eenvoudige stappenplan word je de pull-up pro die je altijd al hebt willen zijn.
Bereken je behoeftes en creëer een trainings- en voedingsschema dat bij jou past.
Een goede personal trainer vinden is als daten: er komt behoorlijk wat kijken bij het vinden van de juiste partner.