Foto: Getty

De training die je bovenlichaam binnen 5 minuten in de fik zet

Fitness

Geen #clickbait. 

Als onze Amerikaanse MH-collega B.J. Gaddour een nieuwe uitdaging verzint, weten we dat het menens is. Ter illustratie hebben we hieronder wat beeldmateriaal van de beste man in actie:

A post shared by BJ Gaddour (@bjgaddour) on

A post shared by BJ Gaddour (@bjgaddour) on

Goed, geen kattenpis dus. Maar bovenstaande training heeft gelukkig niets te maken met de upper body workout die we vandaag met je willen delen. Alhoewel, ‘gelukkig’… Deze is misschien nog wel een tikje zwaarder. Oordeel gerust zelf.

In deze training staan 2 oefeningen centraal, de close-grip chin-up en de close-hands push-up. Die doe je in een superset van 5 reps per oefening – 5 minuten lang. In die tijd doe je zoveel rondes als je kunt. Wil je ‘m extra zwaar maken? Voeg er een wedstrijdelement aan toe en doe de training samen met een maatje voor extra druk op de ketel.

Kom maar door met die bomharde borst, rug en armen!

JayJay Boske vraagt Henry het hemd van zijn - nog altijd zeer indrukwekkende - lijf.
Het enige wat je nodig hebt is 30 minuten en een medicine ball.
Dezelfde oefening, maar met een net iets andere uitvoering. 
Onderzoekers ontdekten waarom je je week moet beginnen met bankdrukken.