De push-uptraining from hell

Fitness

Deze training gaat voor een indrukwekkende borstpartij zorgen. 

Deze borsttraining bestaat uit slechts één oefening: de push-up. Dat betekent niet dat het niet zwaar is, aangezien je door een tempovariatie dezelfde spiergroepen aanspreekt op een andere manier.

Eerst ga je zo snel mogelijk: je doet zo snel mogelijk reps als je kunt tot falen. Dit tempo houdt je borstspieren op spanning, wat de spiergroei maximaliseert.

Wanneer je weer klaar bent om te gaan, doe je één explosieve herhaling waarbij je op het laagste punt vasthoudt. Houd deze positie zo lang vast als je kunt. Je bouwt nu namelijk kracht en stabiliteit op in het zwaarste punt van de push-up.

Daarna doe je zoveel mogelijk excentrische push-ups als je kunt. Zak in drie seconden naar beneden, laat je knieën dan op de grond zakken en duw jezelf vanaf die positie op om het iets gemakkelijker te maken. Pauzeer niet tussen de herhalingen. Uit onderzoek blijkt dat deze manier van trainen (excentrisch, dus) de krachtopbouw versnelt.

Je bent klaar wanneer je het idee hebt dat je geen herhaling meer kunt en je borstspieren in de fik staan. 


Volg je Men's Health al op Facebook en Instagram?
Onderzoekers ontdekten waarom je je week moet beginnen met bankdrukken. 
Een vloer is alles wat je nodig hebt. 
Je hebt heus geen gewichten of een sportschoolabonnement nodig om je broekspijpen te vullen.
En waarom je deze oefening in je workout moet integreren.
Je hebt je namelijk vast wel eens afgevraagd waarom je iedere keer weer zo’n spetterende show weggeeft tussen de lakens. Het heeft niets dus echt niets met je woest aantrekkelijke uiterlijk te maken en ook niet met je satijnen Playboy-dekbed.