De beste oefening voor je onderlichaam

Fitness

Mocht je ‘m nog niet doen, dan raden we je aan om daar snel verandering in te brengen.

Jij wilt snel fit worden? Daar bestaat geen geheim wapen voor. Je moet simpelweg bereid zijn om hard te werken en alles te geven. Daarvoor hoef je geen superingewikkelde trainingen of oefeningen te doen – juist de meest basale oefeningen kunnen ervoor zorgen dat je sneller fit wordt.  

Het gaat om een handjevol oefeningen die een perfecte vorm van je vereisen voor de beste resultaten. De goblet squat is daar één van. De oefening is simpel, en je hebt maar één gewicht nodig. Wanneer je deze oefening perfect doet, train je je hele onderlichaam (alle grote, metabolisch actieve spieren) en je core. De laatste kan ervoor zorgen dat je eindelijk je zwakke punten rondom je core aanpakt, voor een sterk sixpack.

In de video hieronder zie je hoe je de goblet squat perfect uitvoert. Je bent op zoek naar een workout waarin je deze oefening kunt verwerken? Zoek niet verder: probeer IWT.

IWT staat voor interval weight training en helpt je meer calorieën te verbranden per minuut dan ooit. Om de training te doen, pak je een kettlebell of dumbbell van 24 kilo. Doe 10 goblet squats, en spring dan direct op een roeier (je mag ook sprinten). Roei 2 minuten en probeer in die tijd minstens 550 meter te roeien. Rust 2 minuten. Dit is één ronde. Doe drie rondes in total.

Wanneer je fitter wordt, zal je sneller kunnen roeien. Je doel is dan ook om meer meters te maken in die twee minuten. 

Dr. Ludidi legt per dag uit wat er in je lichaam gebeurt als je gaat sportvasten.
Laat stranddagen niet je workoutschema saboteren. Met deze tips kun je genieten van allebei.
Maxim Hartman en Henry Schut strijden sinds begin dit jaar om de cover van Men's Health. Hoe het ervoor staat, lees je wekelijks op menshealth.nl.