Dagje naar het strand, maar geen workout willen missen? Dit is de ultieme beach-workout

Fitness

Gegarandeerd zweten.

Op het strand kun je doorgaans terecht voor de nodige dosis zon, zee en zand. Een ijskoud drankje bij de hand en genieten maar. Alleen is het voor de actievelingen onder ons soms best moeilijk vertoeven in luilekkerland. Begint het bij jou na een paar uur in de brandende zon te hebben gelegen al te kriebelen om die spieren te laten branden? Dan hoef je gelukkig niet direct je biezen te pakken en linea recta naar de gym -  deze workout is namelijk beachproof.

Men’s Health beach-workout

Voer alle oefeningen achter elkaar uit. Doe iedere oefening een minuut, houd vervolgens 30 seconden rust en ga door naar de volgende oefening. In totaal doe je drie rondes van alle oefeningen. Nog puf over? Doe gerust een ronde extra.

Sprinten

In het mulle zand is dat sprintje net een tandje zwaarder dan normaal.

Nog meer weerstand nodig? Maak het je zelf nog zwaarder, zoals deze creatieveling. Maar pas op dat je niet wegvliegt.

Walking lunges

Van A naar B was nog nooit zo zwaar.

Strand lunge

Jump squats

Spring jij ook een gat in de lucht van deze oefening?

Push-ups

Niet te diep zakken – tenzij je wilt zandhappen natuurlijk.

A post shared by SJ7 Protein (@sj7protein) on

Op zoek naar verkoeling? Doe dan deze variant in het water:

Pull-ups

Geen pull-up stang op het strand te bekennen? Sla deze oefening dan over.

Strand pull-up

Landmine chest press

Creativiteit wordt beloond!

Sandback carry

Geen sandback bij de hand? De met drank gevulde koelbox voldoet ook.

A post shared by Reebok Nederland (@reeboknl) on

Crunches

Om nog meer definitie te leggen op je sixpack – en nee we bedoelen niet het gekoelde sixpack in je koelbox.

crunch strand

Klaar? Geniet dan van je welverdiende rust onder het genot van deze andere killer beach-workouts:

A post shared by Never Late (@earlyy) on


Volg je Men's Health al op Facebook en Instagram?
Met dit eenvoudige stappenplan word je de pull-up pro die je altijd al hebt willen zijn.
Bereken je behoeftes en creëer een trainings- en voedingsschema dat bij jou past.
Een goede personal trainer vinden is als daten: er komt behoorlijk wat kijken bij het vinden van de juiste partner.