Borst en buik trainen? Probeer dit eens

Fitness

Deze workout is precies wat je nodig hebt na een lange week.

Zit je vaak achter een bureau? Dan heeft je lichaam wat tijd nodig om in vorm te komen voor je voluit kunt gaan. Daarom zijn compound-oefeningen een noodzakelijk kwaad in elke routine – vooral als je wat in te halen hebt.

Deze oefening van Dennys Lozada, een Nike trainer en instructeur bij Everybody Fights in New York, traint een aantal van je grootste spiergroepen en schudt je wakker uit die eeuwige kantoorslaap. Oh, en laat je niet in de maling nemen door het ogenschijnlijk gemak waarmee Lozada de oefeningen doet – we beloven je dat je spieren in vuur en vlam staan aan ’t eind van de oefening.

Lozada’s medicijnbaloefening traint je bovenlichaam en buikspieren, terwijl je stabiliteit in je onderlichaam triggert. Sta met je voeren onder je schouders en houd de medicijnbal op borsthoogte. In één beweging draai je je heupen en bovenlichaam richting de muur. Smijt de bal tegen de muur en vang ‘m weer op. Draai daarna weer terug in je startpositie.

Volgens Lozada zijn twee dingen heel belangrijk tijdens deze oefening: betrek je buikspieren en duw je achterste voet in de grond terwijl je draait. “Je pols en je schouder moeten allemaal op één lijn zitten (terwijl je de bal tegen de muur smijt)”, legt hij uit.

Doe 20 tot 25 herhalingen aan één zijde, wissel dan naar de andere zijde. Rust tussendoor 10 seconden. 

Yep, hang die extra tien kilo maar aan je halterstang. Hieronder lees je hoe je zware lifts een stuk lichter kunt maken, voor meer spiergroei tijdens elke uitgevoerde herhaling.
Zo haal jij het meeste uit je calf raises. 
#WorkoutWednesday, net als The Rock. 
Voor je eerstvolgende setje squats geef je eerst je zenuwstelsel een optater.
Alles wat je moet weten om hardlopen een vast onderdeel van je leven te maken lees je hier.
Met deze truc presteer je nooit meer onder je niveau.