Borst en buik trainen? Probeer dit eens

Fitness

Deze workout is precies wat je nodig hebt na een lange week.

Zit je vaak achter een bureau? Dan heeft je lichaam wat tijd nodig om in vorm te komen voor je voluit kunt gaan. Daarom zijn compound-oefeningen een noodzakelijk kwaad in elke routine – vooral als je wat in te halen hebt.

Deze oefening van Dennys Lozada, een Nike trainer en instructeur bij Everybody Fights in New York, traint een aantal van je grootste spiergroepen en schudt je wakker uit die eeuwige kantoorslaap. Oh, en laat je niet in de maling nemen door het ogenschijnlijk gemak waarmee Lozada de oefeningen doet – we beloven je dat je spieren in vuur en vlam staan aan ’t eind van de oefening.

Lozada’s medicijnbaloefening traint je bovenlichaam en buikspieren, terwijl je stabiliteit in je onderlichaam triggert. Sta met je voeren onder je schouders en houd de medicijnbal op borsthoogte. In één beweging draai je je heupen en bovenlichaam richting de muur. Smijt de bal tegen de muur en vang ‘m weer op. Draai daarna weer terug in je startpositie.

Volgens Lozada zijn twee dingen heel belangrijk tijdens deze oefening: betrek je buikspieren en duw je achterste voet in de grond terwijl je draait. “Je pols en je schouder moeten allemaal op één lijn zitten (terwijl je de bal tegen de muur smijt)”, legt hij uit.

Doe 20 tot 25 herhalingen aan één zijde, wissel dan naar de andere zijde. Rust tussendoor 10 seconden. 

Veel gewicht, veel reps. No pain, no gain. Zo traint Dwayne 'The Rock' Johnson z'n benen. 
Bobby Maximus vertelt waarom de juiste muziek zo belangrijk is tijdens je training.
Kleine stappen, groots resultaat. 
Hardloopcoach Klaas Boomsma geeft tekst en uitleg. 
De bedenker van de Insanity-workout deelt twee oefeningen die je leven gaan veranderen.