Arie's Playground: Circuittraining

Fitness

Arie Boomsma toont maandelijks nieuwe oefeningen om je workouts verrassend te houden.

'Circuit training werkt goed als afwisseling op je normale trainingschema's. Een mooi evenwicht tussen kracht en uithoudingsvermogen. Je wordt er droger van. Ik doe ze vaak zes weken lang, en dan zorg ik dat ik elke trainingsdag andere circuits bouw, waarbij iedere spiergroep met een oefening vertegenwoordigd is. Drie rondjes, steeds. Maar het circuit in deze video gebruik ik vooral als warming-up voor een reguliere training, of juist erna als cardiotraining. Hier gaat het om speeltuinoefeningen, de extraatjes. Daarom dus geen gewicht aan de stang, en een hoog tempo waaronder je techniek natuurlijk niet moet lijden. Een rondje maar, steeds 12 tot 16 herhalingen per oefening. Veel plezier!'

 

  
                     
Voor je eerstvolgende setje squats geef je eerst je zenuwstelsel een optater.
Eindig ijzersterk voor een slank gestel.
Een bootcamp-trainer legt uit wat je aan je trainingsschema moet toevoegen.
“Hardlopen is pijn lijden, blijkbaar is dat wat me goed doet.”
Omdat een zomerlichaam niet compleet is zonder felbegeerde V-vorm.
Gooi er halverwege je workout een paar lelijke woorden uit om je spieren op scherp te zetten.