Acht cardiotrainingen om veel calorieën en vet te verbranden

Fitness

Weer 'ns wat anders dan hardlopen. 

Gelukkig zijn er naast hardlopen ook veel andere manieren om wat extra calorieën en vet te verbranden. Je kunt voor krachttraining gaan, maar om die vetverbranding een flinke boost te geven zoek je misschien naar iets anders. Op deze lijst van acht cardiotrainingen zit ongetwijfeld iets wat je leuk lijkt.

Boksen

Je hoeft niet in de ring te stappen en een tegenstander neer te slaan om een effectieve bokstraining te doen. Sla liever een bokszak, zoek een trainingsmaat of ga lekker shadow boxen om lekker wat calorieën te verbranden. Met een uurtje boksen kan je tot wel 800 kilocalorieën verslinden. Naast dat het goed is voor het verbeteren van je conditie, werkt boksen ook uitstekend om meer coördinatie en spiermassa op te bouwen.

Speedladder-circuit

Een speedladder is een eenvoudig maar zeer effectief trainingshulpmiddel. Je legt het op de grond, waar het vakken vormt in een rij (als een ladder, vandaar de naam). Tijdens het trainen met een speedladder word je gedwongen je voeten snel in en uit de vakken te verplaatsen, wat je hartslag zal doen stijgen. Naast dat calorieën er af vliegen tijdens een circuit van verschillende oefeningen in de speedladder, train je hiermee je snelheid en coördinatie.

Roeien

Met een uur op de roeimachine kan je tot wel 800 kilocalorieën verbranden. Je traint je hele lichaam tijdens deze training door het gebruik van zowel je arm- en beenspieren. Is dit net als hardlopen te saai voor je? Je zou ook met een roeiboot het water op kunnen gaan. Dit is natuurlijk wat ingewikkelder dan de machine, maar ideaal als je op zoek bent naar een echte uitdaging. Vraag maar aan een pro, roeien is één van de zwaarste dingen die je kunt doen.

Spinning

Iedereen die wel eens een lesje spinning heeft gedaan, weet hoe zwaar dit is. Tijdens deze indoor cycling workout bepaal je zelf de weerstand van je fiets waarop je verschillende houdingen aanneemt. Met een uur spinning kan je tot wel 1000 kilocalorieën verbranden, wat deze training een heuse calorieënkiller maakt. Gegarandeerd dat je flink zult zweten tijdens spinning, maar je krijgt er een uitstekend uithoudingsvermogen en conditie voor terug.

Cindy

CrossFitters zijn bekend met deze WOD, maar ook voor buiten de box is dit een lekkere training. Cindy is een AMRAP workout, wat staat voor as many rounds as possible. Één ronde bestaat uit vijf pull-ups, 10 push-ups en 15 air squats. In de twintig minuten die Cindy duurt doe je dus zoveel mogelijk van dat soort rondes. Je traint niet alleen verschillende spiergroepen, maar de calorieën vliegen eraf tijdens deze workout. Maar liefst 13 calorieën per minuut, volgens wetenschappers van de Kennesaw State university.

Langlaufen

Langlaufen als training is niet iedere dag mogelijk (tenzij je toevallig in een bergachtig gebied met sneeuw woont), dat snappen we. Toch is dit een manier van cardio die het benoemen waard is. Met langlaufen verbrand je meer calorieën dan met hardlopen op hetzelfde tempo. De duwbeweging vanuit de benen en de trekbeweging in de armen zorgt voor een intensieve, full-body workout.

Squash

Huur een squashbaan met vrienden voor een vermakelijke, doch slopende cardiosessie. Door het snelle spelverloop blijf je als speler constant in beweging wat er voor zorgt dat je ontzettend veel calorieën verbrandt. Tijdens het squashen verbruik je 10% meer energie dan bij enige andere sport. Squash levert je niet alleen uithoudingsvermogen op; ook zeer sterke onderarmen, een sterke onderrug en goede coördinatie zullen volgen wanneer je regelmatig een potje speelt.

 

Taekwondo

Taekwondo is een vechtsport die onder de noemer zelfverdediging hoort. Letterlijk betekent taekwondo "manier van de voet en de vuist", maar het accent ligt op de voeten en de benen. Taekwondo leent zich dan ook uitstekend voor het verbeteren van de lichamelijke conditie. Met een uur taekwondo kan je tot wel 800 kilocalorieën verbranden. Een goede test voor je uithoudingsvermogen, terwijl je ook nog werkt aan je beenspieren, core en evenwicht.

 


Volg je Men's Health al op Facebook en Instagram?
Gebruik deze 5 warming-up oefeningen om je schouders gezond en sterk te houden.
Wijze woorden van Arnold Schwarzenegger, The Rock, Cristiano Ronaldo en andere iconen. Laat je motiveren door deze fitte mannen, om alles uit je workout te halen.
Zo ging hij in korte tijd van spierbonk naar zwaargewicht en weer terug.
Dit kan je doen om weer vet te verliezen