4 tips van Deadpools trainer om superkrachtige spieren te krijgen

Fitness

Langetermijnfitness is de sleutel tot succes, zegt Ryan Reynolds’ trainer.

Deadpool 2 is vanaf 17 mei voor het eerst te zien in de bioscopen in Nederland. Deel 1 was een groot succes en wij kijken dan ook vol verwachting uit naar het vervolg van de film met de nodige dosis humor en vlotte vechtscenes. Ryan Reynolds is misschien wel een van de grappigste mannen uit Hollywood, maar hij behoort ook tot een van de sterkste. Wat is zijn geheim om zo superkrachtig en -gespierd te worden? Het antwoord is simpel, maar vergt wel de nodige toewijding - langetermijnfitness is namelijk de sleutel tot zijn succes zegt Don Saladino, de trainer van Ryan Reynolds.

Gerelateerd: Zo komt Ryan Reynolds aan z’n sixpack

Dit zijn de 4 beste tips van Saladino om een superheldenlichaam te creëren:

1. Vind focus

ryann

“Dit is een kwestie van mindset,” zegt Saladino, “maar aan het eind van de dag maakt het niet uit of Ryan 125kg bank drukt. Wat uitmaakt is dat hij kan presteren met optimale energie, herstel en veerkracht. Dat is waarom we trainen.”

2. Voorbereiding is alles

deadpoolll

“We trainen meestal een uur lang”, zegt Saldino, “maar we beginnen altijd met 5 minuten foam-rollen en dan een warming up van 10 tot 12 minuten, waarbij we alle delen van zijn lichaam aanpakken.

3. Doe variaties

dfae

"Eén ding dat werkte voor Deadpool was het opnemen van zware training – veel kilo’s, minder herhalingen. In plaats van 8 tot 10 herhalingen, beginnen we met 4, 3 en 2 herhalingen van 75% van 1RM naar 85% en vervolgens naar 95%.

4. Train voor functionaliteit

giphy

Reynolds springt, gooit en tilt in elke trainingssessie. "Mensen trainen te weinig op til-oefeningen", zegt Saladino. "Double farmer walks, single-arm carries en up-down carries kunnen echt bijdragen aan het stabiliseren van de core en de schouders.


Volg je Men's Health al op Facebook en Instagram?
Je wilt van je kippenpoten af? Dan wordt het tijd voor deze aanpak!
Deze 3 oefeningen zijn net wat uitdagender dan de standaard buikspieroefening.
Men's Health-trainer Chief Brabon legt zijn tactiek uit en geeft je een schema.
Vet verbranden hoeft heus niet veel tijd te kosten.
Strength and Conditioning Specialist, Tony Gentilcore, vertelt je waarom. 
In rap tempo weer soepeltjes de loopband, het asfalt of het krachthonk betreden doe je zo.