3 oefeningen om 300 spieren mee te trainen

Fitness

Deze training kun je overal en altijd doen, mits je 15 minuten tijd over hebt.

Voer onderstaande oefeningen uit als een circuit. Doe 10 herhalingen van elke oefening, en doe zoveel rondes als je kunt in 15 minuten. Rust waar nodig en blijf doorgaan totdat je een kwartier vol hebt gemaakt. Zodra je conditie en uithoudingsvermogen verbetert, kun je meer herhalingen doen of minder rust pakken.

Lichaamsgewicht squat

bodyweight-squat

- Sta met je voeten op schouderbreedte
- Laat je lichaam zo ver zakken als je kunt door je heupen naar achteren te duwen en je knieën te buigen.
- Houd even vast op het laagste punt en duw jezelf dan weer omhoog.

Judo push-up

how-to-do-a-sniff-the-floor-press

- Begin in push-uppositie. Duw je heupen nu in de lucht, je voeten staan een stukje uit elkaar. Je lichaam vormt een V, maar dan ondersteboven.
- Laat het voorste gedeelte van je lichaam zakken totdat je kin bijna de vloer raakt. Laat dan je heupen zakken terwijl je je hoofd en schouders richting het plafond duwt.
- Draai de beweging nu om en keer terug in de beginpositie.

Sprinter situp

crunch

- Lig op je rug met je benen gestrekt en armen boven je hoofd. Houd je ellebogen 90 graden gebogen.
- Zodra je omhoog komt, draai je je bovenlichaam naar links en breng je je linkerknie richting je rechterelleboog.
- Laat je lichaam zakken in de beginpositie, herhaal nu met je rechterkant. Dat is één herhaling. 


Volg je Men's Health al op Facebook en Instagram?
We kunnen je niet beloven dat je golven pakt als Kelly Slater, maar je krijgt wel net zoveel spierpijn.
Prop jij al je work-outs in het weekend? Lees hier hoe je lichaam daarop reageert.