3 manieren om direct sterker te worden

Fitness

Drie snelle trucs om je prestaties te verbeteren en meer gewicht aan te kunnen.

Op je tanden bijten

Denk je dat bitjes alleen voor atleten zijn? Onderzoekers aan de University of Connecticut ontdekten dat als je een bitje in hebt en je je tanden op elkaar zegt, dit de bloedtoevoer naar verschillende gebieden van de hersenen kan bevorderen. Deze gebieden worden in verband gebracht met timing en motoriek. Dit leidt tot meer kracht en een betere workout.

Let op

Als je je concentreert op de specifieke spiergroepen die je traint – je buikspieren tijdens core-oefeningen bijvoorbeeld – kan dit ervoor zorgen dat ze 22% harder werken, stelt een onderzoek in Journal of Strengt and Conditioning Research. Zie het als nog een reden om je te focussen in de sportschool.

Drink koffie

Een paar koppen koffie drinken voor je krachttraining doet, kan je helpen om er een paar extra herhalingen uit te krijgen, stellen onderzoekers aan de University of Rhode Island. De reden: cafeïne blokkeert de pijn- en vermoeidheidssignalen die je spieren naar je hersenen sturen, waardoor je het langer kunt uithouden.

 

 


Volg je Men's Health al op Facebook en Instagram?

 

Plateau bereikt? Zo doorbreek je ‘m.
Een sportende vegan van het eerste uur.
In 30 minuten van je kater af, klinkt dat niet goed?
Drie snelle trucs om je prestaties te verbeteren en meer gewicht aan te kunnen.