100 push-ups binnen zes weken: zo doe je het

Fitness

Kun jij je 100 keer achter elkaar opdrukken? Nee? Met dit schema van marathonloper en triatleet Steve Speirs bereik je het in 6 weken. 

Aan het schema dat de basis vormt van Speirs' website hundredpushups.com en boek liggen routines ten grondslag die militaire instructeurs gebruiken als ze de spierkracht van nieuwe rekruten op een hoger peil brengen. Het schema is opgesteld voor mannen die al wat kracht in hun bovenlichaam hebben. Je doet 3 workouts per week, met minimaal een dag rust tussen de trainingsdagen. Elke training bestaat uit 5-9 sets. Het aantal herhalingen van je eerste sets staat precies omschreven in je schema. De grootste uitdaging van je workouts zit hem in de laatste set, waarin je probeert zoveel mogelijk herhalingen te maken. Aan het einde van de eerste week moeten dat er minimaal 13 zijn, aan het einde van de tweede week moet je op 20 zitten. Haal je het streefaantal niet, doe dan de week overnieuw. Het kan zijn dat je een week meerdere keren moet overdoen. Als je deze 6 stappen hebt doorlopen kun je waarschijnlijk 100 push-ups maken. Hierbij alvast gefeliciteerd.

Gaan jouw tenen hier ook van krommen?
Aanstaand covermodel Ramses Jedeloo, CEO van The Bootcamp Club, vertelt je hoe je met hard werken anabolen-achtige resultaten behaalt. 
Topsport combineren met een drukke baan? Deze fitte kok vertelt je hoe.
Over winnen, verliezen en zijn liefde voor de sport
Na z’n deelname aan Expeditie Robinson is JayJay Boske slechter in vorm dan ooit. Hij verloor 14 kilo spier en kreeg er voornamelijk vet voor terug, waardoor hij slecht in z’n vel zit. Zijn doel: fit worden. Fitter dan ooit. Z’n fitjourney volg je op z’n YouTube-kanaal Day1, maar ook op menshealth.nl. Let’s go!
Doorbreek deze probleemfactoren en ga weer volle kracht vooruit.