100 push-ups binnen zes weken: zo doe je het

Fitness

Kun jij je 100 keer achter elkaar opdrukken? Nee? Met dit schema van marathonloper en triatleet Steve Speirs bereik je het in 6 weken. 

Aan het schema dat de basis vormt van Speirs' website hundredpushups.com en boek liggen routines ten grondslag die militaire instructeurs gebruiken als ze de spierkracht van nieuwe rekruten op een hoger peil brengen. Het schema is opgesteld voor mannen die al wat kracht in hun bovenlichaam hebben. Je doet 3 workouts per week, met minimaal een dag rust tussen de trainingsdagen. Elke training bestaat uit 5-9 sets. Het aantal herhalingen van je eerste sets staat precies omschreven in je schema. De grootste uitdaging van je workouts zit hem in de laatste set, waarin je probeert zoveel mogelijk herhalingen te maken. Aan het einde van de eerste week moeten dat er minimaal 13 zijn, aan het einde van de tweede week moet je op 20 zitten. Haal je het streefaantal niet, doe dan de week overnieuw. Het kan zijn dat je een week meerdere keren moet overdoen. Als je deze 6 stappen hebt doorlopen kun je waarschijnlijk 100 push-ups maken. Hierbij alvast gefeliciteerd.

Deze training geeft je de pecs die je altijd had willen hebben.
Wetenschappelijke tips voor de allerbeste en snelste gains. Makkelijk te volgen, grootse resultaten. Tijd om te bulken.
Is creatine goed voor je? En waar moet je nou wel en niet op letten?
De eerste stap naar het lichaam van een covermodel is je vetrollen verpletteren. Met deze 20 tips verdwijnen ze voorgoed.
Ergste dag van de week? Na het lezen van dit artikel niet meer.
Hardloopcoach Klaas Boomsma helpt je de knoop doorhakken.