10 soorten deadlifts met twee dumbbells

Fitness

Een beetje variatie kan nooit kwaad.

Het feit dat 99 procent van de deadlifts met barbells worden gedaan, wil nog niet betekenen dat dumbbells geen optie zijn. Hiermee train je namelijk net iets andere spieren én vergroot je je grijpkracht. Dit geeft je mooie alternatieven om je normale deadlift mee af te wisselen. 

Zo spreek je door dumbbell deadlifts vooral je bilspieren aan. Deze spieren gebruik je onder andere om je heupen te strekken en je rug recht te houden tijdens het sporten. Als je last van je onderrug krijgt, leun dan naar achteren op je hielen, om je bilspieren nog meer te activeren.

Ook de hamstrings zullen het flink bezuren (op de goede manier) tijdens dumbbell deadlifts. De functie van deze spier is om je heupen te strekken en je kniegewrichten te buigen. Dumbell deadlifts trainen daarnaast ook je core omdat je tijdens de oefening flink moet aanspannen om je borst vooruit en je rug recht te houden. Vooral de stabilisatiespieren worden hierdoor flink aangepakt.  

 >> Zo doe jij straks je grootste deadlift ooit > 

Tot slot, zorgen dumbbell deadlifts ook voor extra grijpkracht, wat vooral bij zware gewichten erg belangrijk is. Met name je onderarmen krijgen hiermee flink op hun donder. In de onderstaande video, laat Gerren Liles, Master Instructor bij Equinox Fitness Club, zien hoe je 10 verschillende dumbbell deadlifts in je volgende workout kunt implementeren.

Yep, hang die extra tien kilo maar aan je halterstang. Hieronder lees je hoe je zware lifts een stuk lichter kunt maken, voor meer spiergroei tijdens elke uitgevoerde herhaling.
Zo haal jij het meeste uit je calf raises. 
#WorkoutWednesday, net als The Rock. 
Voor je eerstvolgende setje squats geef je eerst je zenuwstelsel een optater.
Alles wat je moet weten om hardlopen een vast onderdeel van je leven te maken lees je hier.
Met deze truc presteer je nooit meer onder je niveau.