Martyn de Jong en Bart ter Huurne

MH test: Hoe drooggespierd kun je worden in 12 weken?

Fit journey

Twee Men's Health-redacteuren nemen de proef op de som. 

Het is een jaarlijks terugkerend fenomeen: zodra de zon zich weer laat zien, verschijnt bij veel mannen de motivatie om op de valreep nog fit te worden voor de zomer. De meeste van hen beginnen ietwat aan de late kant en kiezen doorgaans één van de volgende twee opties: hun droom van een sixpack laten varen, óf zo snel mogelijk naar de gym om die kilo's weg te trainen. Helaas gaat die tweede optie vaak gepaard met onmogelijke en vooral ongezonde crash-diëten. Het gevolg is dat de motivatie in veel gevallen snel wordt overgenomen door honger en teleurstellingen door een gebrek aan gewenste resultaten.

Om die reden besloten Men's Health-redacteuren Martyn de Jong en Bart Ter Huurne te kijken of het ook anders kon. Begin maart begonnen zij daarom niet met opdrogen, maar met opspekken. Martyn en Bart, die op dat moment relatief in goede vorm waren, kwamen in 10 weken tijd opzettelijk 7 en 5 kilo aan in vetmassa. Toen ze eenmaal uit vorm waren, konden ze aan de slag met de vraag: "Hoe drooggespierd kun je worden in 12 weken?" 

Zo gezond mogelijk

Gaandeweg worden de mannen begeleid door verschillende deskundigen op het gebied van voeding, training en psyche. Het idee is namelijk dat ze zo gezond mogelijk moeten opdrogen. Met andere woorden: geen absurde crash-diëten met alleen maar kip, broccoli en zeeën aan eiwitshakes. Zo gezond mogelijk betekent in dit geval gevarieerd gebalanceerd eten, zodat ze alle benodigde nutriënten binnenkrijgen om gezond te blijven.

Hoe ze dat het qua training en voeding precies aanpakken, hoe ze zich gaandeweg voelen en hoe ver ze uiteindelijk zullen komen, kun je de komende zes weken volgen via Facebook en Instagram. 


Volg hun fitjourney op Facebook en Instagram.
Deze fitnessgoeroe werd weggezet als 'kansarm, dik, dom en dyslectisch'. Hij begon met sporten en bewees iedereen het tegendeel. 
Deze combinatie van core en cardio maakt je meer ripped dan ooit. 
Twee Men's Health-redacteuren nemen de proef op de som. 
Eet als ontbijt of lunch en kom je training glorieus door. 
Gebruik deze twee routines en kennis vanuit de wetenschap om binnen een maand je doel te bereiken.