Home > Leef lang met bonbons

Leef lang met bonbons

Mannen die af en toe pure chocolade eten leven een jaar langer, blijkt uit nieuw onderzoek. Vanavond eet je dus chocoladefondue.

Experts claimen dat pure chocolade met 70% of meer cacao bijna vier keer zoveel flavanolen (antioxidanten) bevat dan de gezonde geachte pruim of een handvol spruitjes. Daarmee helpt deze lekkernij hartziekten te voorkomen.

De Universiteit van Aberdeen onderzocht bijna 8.000 studenten en het blijkt dat degenen die kleine hoeveelheden chocolade eten ongeveer een jaar langer leven dan degenen die dat niet doen. Het gekke is dat dit alleen voor mannen geldt, de oorzaak daarvan is nog niet bekend.

Verder blijkt uit het onderzoek dat wanneer je gedurende twee weken dagelijks 40 gram donkere chocolade eet je minder stresshormonen in je bloed hebt. Bonus: een eerdere Duitse studie stelt dat het eten van kleine hoeveelheden even efficiënt is bij het voorkomen van bloedverstopping als het dagelijks innemen van een aspirine.

Uit een chocoladetest van de consumentengids kwam de pure chocolade van Moser Roth (Aldi) vorig jaar als beste uit de bus. Deze chocolade bevat ruim 70% cacao en veel antioxidanten en voldoet daarmee aan de gezondheidseisen van eerdergenoemd onderzoek. Voor een verpakking (vijf tabletten) van deze levensverlengde lekkernij betaal je € 1,10. Voor een chocoladefondue voor vier personen heb je ongeveer 250 gram nodig.






blog comments powered by Disqus